== CLUB FIAT ROMANIA==: Statii Radio Cb (city Band) - == CLUB FIAT ROMANIA==

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Statii Radio Cb (city Band) Mic ghid al incepatorului

#1 User is offline   dare_par 

  • Membru interesat
  • PipPip
  • Group: Sponsor
  • Posts: 222
  • Joined: 21-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto
  • An: 2007

Posted 16 April 2010 - 07:54 AM

Decand cu radarele astea noi o solutie de evitare a lor sunt statiile radio CB (city band) 27MHZ.
Mai jos am incercat sa grupez cele mai importante informatii legate de o statie radio CB.

Defapt aceste statii sunt statiile folosite deja de soferii de tir. Asta reprezinta un avantaj pentru noi cei cu auto mici, existand deja un grup mare de soferi care le folosesc si iti pot raspunde in trafic.

Statia radio cb ofera o comunicare rapida si accesibila cu alti soferi si ofera posibilitatea primirii de informatii referitoare la conditiile de drum.Astfel se pot evita blocaje in trafic,se poate afla cum se circula intr-o anumita zona,conditii meteo,ocoliri...si multe alte informatii foarte utile la volan.Spre deosebire de telefon, convorbirile realizate cu o statie emisie receptie sunt gratuite.Statia radio cb ofera numeroase avantaje si utilizarea unei statii radio cb aduce o imbunatatire a sigurantei traficului. Utilizarea CB-ului este recunoscuta ca unul din factorii care previn accidentele pe soselele din intreaga lume.

Este o banda libera, in 27 de Mhz (11m), pentru folosirea careia nu sunt necesare autorizatii.
Banda, in Romania si alte tari este impartita in 40 de canale, dupa cum urmeaza:

1 26.965 MHz 11 27.085 MHz 21 27.215 MHz 31 27.315 MHz
2 26.975 MHz 12 27.105 MHz 22 27.225 MHz 32 27.325 MHz
3 26.985 MHz 13 27.115 MHz 23 27.255 MHz 33 27.335 MHz
4 27.005 MHz 14 27.125 MHz 24 27.235 MHz 34 27.345 MHz
5 27.015 MHz 15 27.135 MHz 25 27.245 MHz 35 27.355 MHz
6 27.025 MHz 16 27.155 MHz 26 27.265 MHz 36 27.365 MHz
7 27.035 MHz 17 27.165 MHz 27 27.275 MHz 37 27.375 MHz
8 27.055 MHz 18 27.175 MHz 28 27.285 MHz 38 27.385 MHz
9 27.065 MHz 19 27.185 MHz 29 27.295 MHz 39 27.395 MHz
10 27.075 MHz 20 27.205 MHz 30 27.305 MHz 40 27.405 MHz

Canalul folosit la noi, pentru infotrafic este canalul 22 (27.225 mhz).Canalul este populat preponderent de catre TIR-isti, insa mai sunt si cativa (speram sa se inmulteasca) si conducatori de autovehicole.
Puterea legala de lucru in CB este de 4W.

Statiile.
Statiile se impart in : Portabile, mobile si fixe.
Pe noi ne intereseaza in special statiile mobile si cele portabile
Portabile, intalnim cel mai frecvent doua modele. Acestea sunt Midland Alan 42 si Intek H520 plus
Ambele au 4 W si se pot folosi cu rezultate echivalente unei statii mobile, daca sunt alimenate la bricheta masinii si la o antena exterioara.
In interiorul masinii, fara antena exterioara si neconectata la baterie nu veti putea emite si receptiona la o distanta mai mare de 1km (cu indulgenta spus). Daca atasati o antena exterioara, calibrata corespunzator, veti putea emite si receptiona in medie intre 5- 15 KM
Statiile portabile, sunt statiile care se pot tine in mana, de genul celor Walkie-Talkie (pentru cei ce sunt tentati sa faca confuzii intre portabile si mobile)

Statiile mobile
Aceste statii sunt cele ce se aseamana cu un casetofon auto.
Statiile mobile, vin intr-o varietate de modele si culori; cu dotari precum ASC (Automatic Squelch control) SQUELCHUL permite receptia fara zgomot eliminand zgomotul de fond. Rotiti butonul SQUELCH in sensul acelor de ceasornic pana cand zgomotul de fond este eliminat. Rotiti butonul SQUELCH in sensul invers acelor de ceasornic (deschidere SQUELCH) pentru a receptiona cele mai slabe semnale., Functia DW (Dual Watch) ce permite a alterna automat monitorizarea a 2 canale programabile, ESP care inseamna procesor electronic de modulatie,

Antenele
Antenele pentru auto sunt de doua feluri:
cu prindere fixa si cu prindere cu talpa magnetica
Cele cu prindere fixa necesita gaurirea plafonului, ori anumite sisteme de prindere pe oglinda, barile masinii, portbagaj etc
Cele cu talpa magnetica, necesita doar un plafon de metal

Cu cat sunt mai lungi antenele, cu atat functioneaza mai bine. Lungimea optima, este de la 1,5 m in sus.

!O parte din informatiile de mai sus sunt luate din articole publicate pe internet!
Grande Punto 1.3 multi jet 75Cp
Statii Auto CB
0

#2 User is offline   cdmitica 

  • DICTATOR
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,696
  • Joined: 09-March 08
  • Data nasterii:00-00-0000
  • Gender:Male
  • Location:7 Hills
  • Locatie: Iasi
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto 1.2 8v
  • An: 2007
  • Serie sasiu: ....

Posted 25 May 2010 - 02:36 PM

Dragi colegi dupa cum ati auzit detectoarele radar nu ne mai sunt de mare ajutor, insa ne putem ajuta intre noi cu ajutorul statiilor CB. Eu am achzitionat asa ceva si sunt foarte incantat de informatiile care pot fi cunoscute in timpul deplasarilor. Daca aveti asa ceva propun sa facem cunoscut modul de lucru si tot ce tine de acest domeniu.

Mi-am dotat masina cu o statie CB Discovery Storm de 4W si o antena Sirio AS 170 PL.
In 2 drumuri facute la Bucuresti cu o astfel de dotare am stiu exact unde sunt radarele. Nu mi-am achiztionat asa ceva pentru a merge ca dementul, insa sunt localitati unde se poate circula peste limita de 50km/h si acolo fara o astfel de dotare se pierde mult timp.
IN FIECARE SAMBATA ORA 18.00 IN PARCARE DIN SPATELE PRIMARIE INTALNIRE CLUB FIAT IASI
Posted Image
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea.
Temeţi-vă tare!
Mama tâmpiţilor
E MEREU GRAVIDĂ!
0

#3 User is offline   d-rive 

  • FIAT advisor
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Super Moderators
  • Posts: 2,988
  • Joined: 01-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Locatie: Galati
  • Marca: Fiat
  • Model: Doblo Panorama
  • An: 2007

Posted 27 May 2010 - 09:54 AM

Mitica, ar fi bine daca ne-ai da mai multe detalii despre operatiunea in sine. Cum se procedeaza.
Stiu, pare stupid ce intreb eu dar cu siguranta exista un anumit limbaj uzitat intre tir-istii care folosesc statii. La fel si modul de a pune problema banuiesc.
Ex. Fiat Doblo PanArama 1,3 m-jet DYNAMIC Surprinzator de fasneata!
DESTEAPTA-TE ROMANE!!!
0

#4 User is offline   cdmitica 

  • DICTATOR
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,696
  • Joined: 09-March 08
  • Data nasterii:00-00-0000
  • Gender:Male
  • Location:7 Hills
  • Locatie: Iasi
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto 1.2 8v
  • An: 2007
  • Serie sasiu: ....

Posted 27 May 2010 - 10:30 AM

Se incepe prin achizitionarea unei statii si a unei antene exact cu spune si colegul care a deschis topicul statia nu trebuie sa fie mai mare de 4 Wati iar antena se recomanda una cu o lunigime de peste 1,5 metri.
Cat priveste limbajul de pe canalul 22 este inteligibil in ceea ce priveste controalele si radarele de pe traseu se foloseste mai putin jargonul specific. Mai exista si trivialitati (padure fara uscaturi nu se poate) insa sunt luati in balon repede cei care intrec masura.
IN FIECARE SAMBATA ORA 18.00 IN PARCARE DIN SPATELE PRIMARIE INTALNIRE CLUB FIAT IASI
Posted Image
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea.
Temeţi-vă tare!
Mama tâmpiţilor
E MEREU GRAVIDĂ!
0

#5 User is offline   Alezz 

  • OffRoad Fan
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 895
  • Joined: 28-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Train Enthusiast
  • Locatie: Bucuresti/Peco Salaj
  • Marca: Daewoo/Dacia
  • Model: Cielo/Sandero
  • An: 2005

Posted 16 August 2010 - 04:38 PM

De cateva zile sunt si eu propietarul unei statii CB Intek M 120 Plus (copie dupa Midland Alan 100 Plus) si o antena Sirio ML 145 PL o sa mai dureze cam o saptamana pana intra in teste serioase dar probele preliminare au fost super ok.
Am luat mai mult statia ca sa scap de un cosmar mai vechi de-al meu cum ca,dupa fiecare curba in orice localitate se afla un logan de militie ascuns intr-un sant :D. Pentru info trafic e super ok .
Din cate am vazut se vorbeste frumos si intotdeauna se gaseste cineva sa te ajute cu o informatie utila la orice intrebare pusa.

Attached File(s)


0

#6 User is offline   cdmitica 

  • DICTATOR
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,696
  • Joined: 09-March 08
  • Data nasterii:00-00-0000
  • Gender:Male
  • Location:7 Hills
  • Locatie: Iasi
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto 1.2 8v
  • An: 2007
  • Serie sasiu: ....

Posted 18 August 2010 - 03:36 PM

Felicitari pentru achizitie! Drive safe ;)
IN FIECARE SAMBATA ORA 18.00 IN PARCARE DIN SPATELE PRIMARIE INTALNIRE CLUB FIAT IASI
Posted Image
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea.
Temeţi-vă tare!
Mama tâmpiţilor
E MEREU GRAVIDĂ!
0

#7 User is offline   Andu 

  • PR / Punto MANIAC
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 976
  • Joined: 20-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Istorie,politica,arta polemicii
  • Locatie: Bucharest
  • Marca: Fiat
  • Model: Ex : Punto HGT
  • An: 2006

Posted 18 August 2010 - 03:43 PM

Pe ce distanta medie functioneaza statia ?


L.E. in oras functioneaza? Sau sunt prea multe interferente ?

This post has been edited by Andu: 18 August 2010 - 04:09 PM

0

#8 User is offline   cdmitica 

  • DICTATOR
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,696
  • Joined: 09-March 08
  • Data nasterii:00-00-0000
  • Gender:Male
  • Location:7 Hills
  • Locatie: Iasi
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto 1.2 8v
  • An: 2007
  • Serie sasiu: ....

Posted 18 August 2010 - 04:03 PM

Media este undeva la 10-15 km - dar depinde de puterea statie, puterea antenei, pozitia antenei si alti factori.
Oricum poti afla cu mult timp inainte despre o zona periciuloasa si cand este in apropiere ceri informatii suplimentare.
Exemplu: eram la Focsani si deja aflasem ca era control RAR, ARR si Politie in Nicolae Balcescu (intrarea in Bacau) aproximativ 100 km. Informatiile circula repede.
IN FIECARE SAMBATA ORA 18.00 IN PARCARE DIN SPATELE PRIMARIE INTALNIRE CLUB FIAT IASI
Posted Image
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea.
Temeţi-vă tare!
Mama tâmpiţilor
E MEREU GRAVIDĂ!
0

#9 User is offline   Alezz 

  • OffRoad Fan
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 895
  • Joined: 28-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Train Enthusiast
  • Locatie: Bucuresti/Peco Salaj
  • Marca: Daewoo/Dacia
  • Model: Cielo/Sandero
  • An: 2005

Posted 19 August 2010 - 02:48 PM

Ieri am montat inapoi consola centrala la masina si am pozitionat cat de cat statia. Daca mai aveam 2cm spatiu pe adancime venea la fata cu casetofonul :)

Attached File(s)


0

#10 User is offline   Fixpix 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 461
  • Joined: 05-July 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Romania
  • Marca: FIAT
  • Model: Linea Emotion T-Jet
  • An: 2008

Posted 19 August 2010 - 06:14 PM

nu incapea in spatiul de depozitare de deasupra torpedo-ului?
parca e destul de incapator, iar pozitia iti permite sa tragi cablurile prin spate (cu gaurile aferente).
e doar o impresie.
0

#11 User is offline   Alezz 

  • OffRoad Fan
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 895
  • Joined: 28-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Train Enthusiast
  • Locatie: Bucuresti/Peco Salaj
  • Marca: Daewoo/Dacia
  • Model: Cielo/Sandero
  • An: 2005

Posted 19 August 2010 - 06:42 PM

Nu avea loc decat daca bagam "flexu", oricum cablurile nu se vor vedea, alimentarea de la brichieta va disparea :).
0

#12 User is offline   D!Gi 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 09-May 09
  • Locatie: falticeni,sv
  • Marca: fiat
  • Model: panda
  • An: 2008

Posted 25 October 2010 - 04:04 PM

ma bag si eu, ca-s pe val; o sa spun cate ceva despre chestiile astea, generalitati, dar puteti conta pe mine pentru orice sfat, idee, piesa sau chestie in domenuil asta


De ce statie CB?
1. detector de politisti; nu conteaza ca e radar, filtru, cantar, RAR, ARR sau pur si simplu sta la panda vreun echipaj ”flamand; vei sti la timp despre asta si te vei pute feri
2. utilitate reala; afli despre drumuri rele, blocaje, accidente sau”asi ai volanului” care-i sicaneaza pe ceilalti participanti la trafic
3. orientare; nu toti avem GPS, dintre cei ce avem nu toti stiu foarte bine sa lucreze cu acestea, iar dintre printre cei ce au si stiu se stie ca si GPS-urile dau erori sau te ghideaza pe rute nedorite
4. siguranta; de cate ori nu vi s-a intamplat sa fiti in spatele unui camion pe un drum viraja si sa depasiti ”la risc” ? In asemenea cazuri e mult mai sigur si mai confortabil sa fiti anuntati de soferul din fata cind si daca se poate efectua depasirea fara probleme
5. comunicare libera intre soferi; ”ce mai faci”, ”de unde vii”, ”cum e drumul”, etc
6. divertisment; cei care au asemenea aparate stiu bine ca atunci cand rulezi in apropierea unei coloane de TIR-isti de exemplu, vei auzi glume, bancuri sau discutii pe diverse teme; un forum in miscare

Cum alegem ?
1. masina folosita; trebuie sa ai timp sa te feresti de ceva nedorit, de exemplu in cazul unui cantar pentru un TIR e mai greu de gasit parcare, pentru o duba e mai usor, iar pentru o masina mica nu e necesar
2. puterea; uzual si legal este 4W, corespunzator unei distante de 10-15km, insa multi producatori afiseaza aceasta putere neavand acoperire in practica, mizandu-se pe faptul ca e mai complicat de masurat
3. producatorul; ca la orice altceva, conteaza daca producatorul are experienta, tehnologie si nu in ultimul rand un nume
4. montajul; conteaza ce iti terbuie pentru montaj timp/scule/pricepere, cat din fiecare ?
5. complexitatea; filtre emisie/receptie, auto-gain, mic gain, dual-channel, ASC, emgcy channel, power control, etc
6. gadget-uri; echo, recorder-mike, blue-tooth, power/level indicator, illum dimmer, etc
7. pretul; in afara dde mafioti si guvernanti (ceea ce e cam totuna), restul toti suntem afectati de criza; ideea e sa facem un compromis intre cele de mai sus sau sa apelam la un specialist sau la un sofer care a avut mai multe tipuri de statii (TIR-istii de exemplu)

Cum montam?

Aici sunt mai multe de spus, in functie de tipul statiei, al antenei si al masinii, precum si in functie de priceperea celui ce se inhama la treaba
Astfel e indicat ca statia sa fie stabil montata (nu sa danseze prin masina la fiecare viraj) si e ideal sa fie alimentata direct de la baterie cu cablu coax(de genul celui folosit la incarcatoarele pt laptop) pentru ca asa eliminati parazitii si faceti statia sa se mentina in parametri. De asemeni, cautati pentru mike un amplasament care sa nu incurce sub nici o forma comenzile masinii(schimbator de viteze, mustati pe volan, etc), dar in acelasi timp sa poata fi gasit instinctiv(nu sa caut mike-ul pe sub capacul siguratelor sau prin torpedou cand vreau sa spun ceva). Antena se monteaza numai pe masina nu in portbagaj sau pe bancheta din spate; poate fi montata pe cupola sau pe capota portbagajului sau chiar insurubata pe capota motorului(pt off-road), tinand cont de lobii de propagare, de pierderile fiecarei locatii(vezi poza) si de SWR. Antenele pot fi montate cu ajutorul unei baze magnetice sau a unei monturi fixe; improvizatiile ”la ochi” pot duce la distrugerea statiei(finalii de emisie). Atentie la traseul cablului dintre antena si statie(de preferat sa nu fie deteriorat intimpul sau dupa montaj) ; e bine ca acest traseu sa fie cat mai liniar; sunt absolut interzise buclele, daca e prea lung cablul il taiati nu-l faceti colac. Daca e gata cu montajul fizic, trecem la reglaje. In primul rand se regleaza SWR-ul; acest parametru defineste functionarea ulterioara a ansamblului si tot de el depinde fiabilitatea lucrarii. Se masoara foarte simplu cu un SWR-metru si se regleaza antena astfel ca acesta sa fie minim. Un SWR de 1.3-1.4 e bun, unul de 1.2-1.1 e ideal,la 1,0 esti pro. In ultima vreme antenele ce vin de la producatori seriosi vin oarecum calibrate, deci nu prea exista riscuri daca le montam ca atare; in general aceste antene vin cu paiul deja introdus in bobina, celelalte nu sunt foarte ”safe”. Atentie, SWR-ul se modifica daca schimbam pozitia antenei sau masina pe care o punem sau in timp datorita degradarii cablului, mufelor, imbinarilor, etc. De aceea e bine sa nu schimbam antena dintr-un loc in altul si e foarte important ca pozitia acesteia sa fie verticala.


Ma doare mana, voi mai scrie pe masura ce veniti cu intrebari

Attached File(s)


DESTEAPTA-TE ROMANE

SA NU SPUI SAU SCRII DESPRE O PERSOANA CEVA CE NU AI PUTEA SA-I SPUI IN FATA
1

#13 User is offline   alex_brasov 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 411
  • Joined: 09-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Locatie: brasov
  • Marca: Fiat
  • Model: Doblo 1,9 JTD 100CP, Doblo 1,3 MJT 90 cp
  • An: 2003

Posted 09 May 2011 - 11:53 AM

Salutare tutror . sunt in mare graba asa ca imi cer scuze daca am gresit ca am inceput un nou topic aici ( daca sunt probleme rog pe cineva sa il stearga s-au sa il mute )
Mi-a propus un coleg sa cumpar o statie emisie receptie Danita3000 multi si as vrea sa stiu daca se merita . cu antena cu tot pretul este de 400 lei

0

#14 User is offline   cdmitica 

  • DICTATOR
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,696
  • Joined: 09-March 08
  • Data nasterii:00-00-0000
  • Gender:Male
  • Location:7 Hills
  • Locatie: Iasi
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto 1.2 8v
  • An: 2007
  • Serie sasiu: ....

Posted 09 May 2011 - 12:38 PM

Statia nu imi spune mare lucru - dar banui ca e ok.
Acuma legat de pret apar urmatoarele aspecte:
- produsul este nou sau SH
- antena ce performante are ? - model etc.

Eu am gasit pe net statia la 293 ron iar o antena cred ca poti gasi la 150 ron depinde de model etc. preturile sunt pentru produse noi si cu garantie mai departe ramane sa te hotarasti in functie starea produselor.

Despre utilitate pentru cei care fac drumuri multe nu mai zic nimic ;)
IN FIECARE SAMBATA ORA 18.00 IN PARCARE DIN SPATELE PRIMARIE INTALNIRE CLUB FIAT IASI
Posted Image
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea.
Temeţi-vă tare!
Mama tâmpiţilor
E MEREU GRAVIDĂ!
0

#15 User is offline   alex_brasov 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 411
  • Joined: 09-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Locatie: brasov
  • Marca: Fiat
  • Model: Doblo 1,9 JTD 100CP, Doblo 1,3 MJT 90 cp
  • An: 2003

Posted 09 May 2011 - 09:20 PM

 cdmitica, on 09 May 2011 - 12:38 PM, said:

Statia nu imi spune mare lucru - dar banui ca e ok.
Acuma legat de pret apar urmatoarele aspecte:
- produsul este nou sau SH
- antena ce performante are ? - model etc.

Eu am gasit pe net statia la 293 ron iar o antena cred ca poti gasi la 150 ron depinde de model etc. preturile sunt pentru produse noi si cu garantie mai departe ramane sa te hotarasti in functie starea produselor.

Despre utilitate pentru cei care fac drumuri multe nu mai zic nimic ;)


e SH . ce am gasit pe net despre ea spune ca este din danemarca . mare lucru nu am gasit despre ea . si nu stiu ce sa fac . sa o iau pe aia sau sa imi cumpar una de noua . antena are aprox 1,45 m . nu ma pricep eu la ele . mersi de raspuns . o seara faina

0

#16 User is offline   cdmitica 

  • DICTATOR
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,696
  • Joined: 09-March 08
  • Data nasterii:00-00-0000
  • Gender:Male
  • Location:7 Hills
  • Locatie: Iasi
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto 1.2 8v
  • An: 2007
  • Serie sasiu: ....

Posted 09 May 2011 - 09:26 PM

Parerea mea ar fi sa te orientezi pentru o statie noua si o antena noua - diferentele de pret sunt mici fata de ce oferta ai tu si in plus ai si garantie.
IN FIECARE SAMBATA ORA 18.00 IN PARCARE DIN SPATELE PRIMARIE INTALNIRE CLUB FIAT IASI
Posted Image
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea.
Temeţi-vă tare!
Mama tâmpiţilor
E MEREU GRAVIDĂ!
0

#17 User is offline   alex_brasov 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 411
  • Joined: 09-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Locatie: brasov
  • Marca: Fiat
  • Model: Doblo 1,9 JTD 100CP, Doblo 1,3 MJT 90 cp
  • An: 2003

Posted 09 May 2011 - 09:28 PM

 cdmitica, on 09 May 2011 - 09:26 PM, said:

Parerea mea ar fi sa te orientezi pentru o statie noua si o antena noua - diferentele de pret sunt mici fata de ce oferta ai tu si in plus ai si garantie.


ms frumos de raspuns . o seara faina

0

#18 User is offline   Mad_Bear 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 22-April 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Ploiesti
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto 1.9 D
  • An: 2002

Posted 10 May 2011 - 03:56 PM

Ca tot e topicul deschis, ce model de statie si antena recomandati, sa fie la un pret rezonabil iar antena sa nu fie foarte lunga.
Am intele ca sunt niste antene mai scurte, apropiate ca dimensiune de cea de la radio, cat sunt de bune si daca sunt recomandabile.
0

#19 User is offline   Alezz 

  • OffRoad Fan
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 895
  • Joined: 28-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Train Enthusiast
  • Locatie: Bucuresti/Peco Salaj
  • Marca: Daewoo/Dacia
  • Model: Cielo/Sandero
  • An: 2005

Posted 10 May 2011 - 07:10 PM

Cauta aici: http://www.mondoplas...MHz-pg_radio-24

Eu am pe masina o statie Intek M120 ( http://www.mondoplas...-120-pg_ft-3864 ) iar ca antena iti recomand Sirio ML 145 "bate" cam 10-15km functie de relief. Vezi aici: http://www.mondoplas...7MHz-pg_radio-5 la antele Sirio(cele mai bune) vin fara talpa magnetica o antena plus talpa te duce cam pe la 150-200lei iar statia inca 250 :)

Eu am Intek M120 + Sirio ML 145 si nu am probleme :). Sfatul meu e ca atunci cand ai banii sa dai o fuga la Mondoplast sa vezi cu ochii tai statiile deoarece Intek M120 asta al meu e ca mare ca dimensiuni dar exista si mai mici pot spune chiar mult mai mici.
1

#20 User is offline   Florin23 

  • membru obiectiv
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 124
  • Joined: 21-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:educatie, cercetare
  • Locatie: Iasi
  • Marca: FIAT
  • Model: ALBEA
  • An: 2006

Posted 10 May 2011 - 09:16 PM

Dupa ce am sondat si eu forumurile vreme de mai bine de o luna ca sa ma dumiresc asupra celei mai bune statii si antene (intr-o suma rezonabila) am ramas la un model de statie mai rar intalnit - President Truman (cam scumpa, dar cu 5 ani garantie) si la antena Little Will. Calibrate cum se cuvine (SRW 1:1 - am avut un om priceput la asta) isi fac foarte bine treaba.
Ca idee, iti recomand ca statia sa aiba squelch automat (majoritatea au), ca altfel iti face mult zgomot deranjant. Nu prea conteaza marca si modelul, majoritatea sunt Made in RPC, dar isi fac treaba. Restul: butoane, culori, afisaj, brizbrizuri (kitsch)... e marketing...
Daca vrei o antena mai bunisoara si nu chiar o prajina, ce mi-am luat eu e destul e buna. Are cam un metru, e mai discreta si destul de eficienta, compensand partial din bobina lungimea mai mica. Sa ai in vedere ca situatia din trafic se schimba rapid, asa ca nu iti foloseste neaparat sa ai o antena de nu stiu cati metri cand te intereseaza satul/orasul urmator. Bine, colegii pot fi de alte pareri, si sunt liberi sa si le exprime, eu vorbesc din experienta proprie si din ce mi-au povestit altii.
Mie mi-a dat mult de furca montajul in masina a statiei, mai precis locul in care s-o plasez. Pana la urma i-am gasit un loc destul de bun. Conteaza dimensiunile statiei, posibilitatile de prindere in masina si de acces la butoanele statiei, plasarea difuzorului statiei si necesitatea eventuala de a da gauri prin masina. Daca o lasi pe scaun, la o frana zboara cat colo si in plus este inestetic. Parerea mea...
Cat priveste antena, sa aiba talpa magnetica, protectie de cauciuc (daca nu are o cumperi separat) si daca se poate o folie de protectie de plastic, pe care sa o pui pe cupola. Asa nu iti zgarii vopseaua. Si un cablu cat mai lung, conteaza ca sa poti s-o pitesti pe dupa praguri - e mai discret si mai estetic.
Eu zic sa nu te intinzi la o cheltuiala mai mare de 500 de lei cu tot cu calibrare.
Si sa o iei din masina noaptea ori s-o maschezi cu ceva, ca sa nu tentezi hotii. Iar antena e bine sa o dai jos si s-o pui in portbagaj cand stationezi si pleci mai mult timp de langa masina.
Bafta multa si Drumuri Bune, Colegu'! ;)
DEŞTEAPTĂ-TE ROMÂNE!
0

#21 User is offline   D!Gi 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 09-May 09
  • Locatie: falticeni,sv
  • Marca: fiat
  • Model: panda
  • An: 2008

Posted 11 May 2011 - 12:52 PM

 Florin23, on 10 May 2011 - 09:16 PM, said:

President Truman
Da, intr-adevar, buna state ! =D>
antena Little Will
o aiureala...
squelch automat (majoritatea au)
si nimanui nu foloseste
ca altfel iti face mult zgomot deranjant
nu si daca e corect relat SQ
Nu prea conteaza marca si modelul
ba da !
Restul: butoane, culori, afisaj, brizbrizuri (kitsch)... e marketing...
asa e
situatia din trafic se schimba rapid
exact !!!

Si un cablu cat mai lung, conteaza ca sa poti s-o pitesti pe dupa praguri
total gresit ! conteaza ca lungimea cablului sa fie (sub)multiplu din lungimea de unda (11m); nu obligatoriu numar intreg




Sa nu se inteleaga gresit, nu am nimic cu nimeni, :osanale: , insaam multa experienta in radio si cam asa sta treaba; anumite lucruri chiar conteaza; nu numaidecat la "cat bate statia", treaba asta e foarte relativa, ci mai ales ajuta la fiabilitatea acesteia; anumite lucruri (antena necalibrata corect, cablu, mufe, alimentare, etc) pot arde destul de repede finalul de emisie iar acesta NU e acoperit de nici o garantie...
Inca o data scuze pentru interventie...




"Ca tot e topicul deschis, ce model de statie si antena recomandati, sa fie la un pret rezonabil iar antena sa nu fie foarte lunga.
Am intele ca sunt niste antene mai scurte, apropiate ca dimensiune de cea de la radio, cat sunt de bune si daca sunt recomandabile."

Statii bune:
President Truman/Harry I-II/Taylor I/ JFK I-II/Valery I
Stabo Xm 3003
VR32
Cu precizarea ca primele serii de President bat la fund orice e nou sub 1000ron ! Pe bune !


La antene, lungimea chiar conteaza ! Regula in CB e cu cat mai lung, cu atat mai bun ! Sunt niste antenute asemanatoare cu cele radio (http://www.mondoplas...N-27-pg_ft-2391), insa pe emisie sunt aproape catastrofale; daca totusi nu vrei sa te confunde aviatia cu o statie army, cauta seria Turbo Blue Line de la Sirio, vei fi surprins ce poate face la banii cheltuiti;
Teoretic, ar trebui sa iesi undeva la 350-450ron cu toata tevatura.

This post has been edited by D!Gi: 11 May 2011 - 01:08 PM

DESTEAPTA-TE ROMANE

SA NU SPUI SAU SCRII DESPRE O PERSOANA CEVA CE NU AI PUTEA SA-I SPUI IN FATA
2

#22 User is offline   cdmitica 

  • DICTATOR
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,696
  • Joined: 09-March 08
  • Data nasterii:00-00-0000
  • Gender:Male
  • Location:7 Hills
  • Locatie: Iasi
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto 1.2 8v
  • An: 2007
  • Serie sasiu: ....

Posted 11 May 2011 - 12:57 PM

Nu trebuie sa iti ceri scuze atata timp ca e vorba de exprienta in domeniu. Informatiile date de tine ne ajuta si pe cei care suntem novici sa facem alegeri mai bune ;).
IN FIECARE SAMBATA ORA 18.00 IN PARCARE DIN SPATELE PRIMARIE INTALNIRE CLUB FIAT IASI
Posted Image
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea.
Temeţi-vă tare!
Mama tâmpiţilor
E MEREU GRAVIDĂ!
1

#23 User is offline   Mad_Bear 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 22-April 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Ploiesti
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto 1.9 D
  • An: 2002

Posted 11 May 2011 - 09:25 PM

Intrebare: Daca mut statia si antena de pe o masina pe alta exista posibilitatea sa nu mai functioneze corect?
Poate intrebarea este prosteasca dar ma gandesc ca mai intereseaza si pe altii, am citit mai sus ca antena daca nu ma insel "are de suferit " din cauza mutarilor.
Eu am doua masini pe care le conduc frecvent si nu am aproximativ 10 milioane sa dau pe 2 statii si 2 antene.
0

#24 User is offline   Florin23 

  • membru obiectiv
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 124
  • Joined: 21-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:educatie, cercetare
  • Locatie: Iasi
  • Marca: FIAT
  • Model: ALBEA
  • An: 2006

Posted 11 May 2011 - 09:36 PM

Nici o problema, nu trebuie sa iti ceri scuze, ma bucur ca ai lamurit lucrurile, avand si experienta in domeniu. Eu asa cum am si scris, sunt simplu utilizator cu vagi cunostinte tehnice, dar sunt deschis spre invatare ;) .
Spui ca daca e reglat corect SQ (squelch-ul?) nu mai e problema cu zgomotul. Se poate regla cumva din statie squelch-ul, deschizand statia?
De cablu nu stiam ca trebuie sa fie raport din lungimea undei 11 m, stiam doar de antena ca e bine sa fie cat mai aproape de acest raport. Acum stiu. Eu ma refeream exclusiv la aspectul practic al lungimii firului, nu la influenta lui asupra emisiei si receptiei.
Asadar macar statia pe care am ales-o e una de calitate. De antena ma indoiam si eu, dar na, la nevoile mele e relativ OK. Era si la oferta, impreuna cu statia... Daca vand masina pastrez statia, dar probabil voi schimba antena.
E bine sa ne exprimam cat mai multi impresiile ca urmare a utilizarii statiilor, iar daca putem da si informatii tehnice, precum colegul nostru Digi, e foarte bine!
Drumuri bune! :lavolan:
DEŞTEAPTĂ-TE ROMÂNE!
0

#25 User is offline   Ice T 

  • Membru ASOCIATIA CLUB FIAT
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Root Admin
  • Posts: 3,764
  • Joined: 13-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Locatie: Bucale
  • Marca: Fiat
  • Model: GP
  • An: 2001

Posted 11 May 2011 - 10:35 PM

Dupa multe cautari pe net si ceva diiscutii cu D!Gi ,am comandat astazi o Statie Radio CB27 Performer - VR-32 , o Antena mobila emisie-receptie 27MHz Sirio - PERFORMER P-600 PL si o Baza magnetica Sirio - MAG 145 PL toate astea la un pret de ~ 420 ron cu tot cu plata curierului.Maine sosesc si vad exact cat costa.
Dupa montaj si calibrare o sa revin cu impresii.
Multumesc inca o data pe aceasta cale lui D!Gi pentru sfaturi :osanale:
"Viata e complexa si are multe aspecte"




Parteneri ClubFiat

Autocolante ClubFiat Romania


Posted Image


Service electrocasnice
0

#26 User is offline   cdmitica 

  • DICTATOR
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,696
  • Joined: 09-March 08
  • Data nasterii:00-00-0000
  • Gender:Male
  • Location:7 Hills
  • Locatie: Iasi
  • Marca: Fiat
  • Model: Grande Punto 1.2 8v
  • An: 2007
  • Serie sasiu: ....

Posted 12 May 2011 - 07:31 AM

:) Bine ai venit pe 22 ;)!
@Mad_Bear - eu am imprumutat statia si antena unor prieteni care au iesiri ocazionale.Ei nu s-au plans ca nu ar functiona, poate nu functioneaza la fel ca pe masina mea pentru ca se schimba suprafata polarizanta insa daca masinile sunt apropiate ca dimensiuni nu ar trebui sa apara probleme.
IN FIECARE SAMBATA ORA 18.00 IN PARCARE DIN SPATELE PRIMARIE INTALNIRE CLUB FIAT IASI
Posted Image
Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea.
Temeţi-vă tare!
Mama tâmpiţilor
E MEREU GRAVIDĂ!
0

#27 User is offline   Mad_Bear 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 107
  • Joined: 22-April 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Ploiesti
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto 1.9 D
  • An: 2002

Posted 12 May 2011 - 01:03 PM

Apropiate ca dimensiuni de genul Punto -Grande Punto sau apropiate de genul Punto-Pasat?
Si mai am 2 intrebari: Distantele la care se refera raza de actiune este de la antena mea la antena celui cu care vorbesc, adica eu am 10km si celalat are tot 10km teoretic l-as putea receptiona de la 20 km sau 10Km?
Problemele pe care le-as putea avea daca as muta statia si antena de pe o masina pe alt sunt la emisie sau la receptie?
0

#28 User is offline   Ice T 

  • Membru ASOCIATIA CLUB FIAT
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Root Admin
  • Posts: 3,764
  • Joined: 13-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Locatie: Bucale
  • Marca: Fiat
  • Model: GP
  • An: 2001

Posted 12 May 2011 - 08:54 PM

 cdmitica, on 12 May 2011 - 07:31 AM, said:

:) Bine ai venit pe 22 ;)!


Multumesc.
Astazi au sosit jucariile si am montat antena(tras firul pe sub cheder) si tras alimentare separata direct de la baterie.Mai ramane maine sa fixez si suportul statiei ca sa stea fixa.Am facut pe seara cateva probe(doar de receptie) si am auzit de pe A2 si din centru de la Universitate si de undeva din zona Tunari,eu fiind in zona service-ului de la Perugia.
Acum sa caut pe cineva priceput sa verific calibrarea antenei si sa gasesc o mufa ceva mama-tata pentru firul de alimentare a statiei dupa care ne auzim pe 22 :happywave:
"Viata e complexa si are multe aspecte"




Parteneri ClubFiat

Autocolante ClubFiat Romania


Posted Image


Service electrocasnice
0

#29 User is offline   D!Gi 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 59
  • Joined: 09-May 09
  • Locatie: falticeni,sv
  • Marca: fiat
  • Model: panda
  • An: 2008

Posted 13 May 2011 - 12:59 PM

 cdmitica, on 12 May 2011 - 07:31 AM, said:

:) Bine ai venit pe 22 ;)!
@Mad_Bear - eu am imprumutat statia si antena unor prieteni care au iesiri ocazionale.Ei nu s-au plans ca nu ar functiona, poate nu functioneaza la fel ca pe masina mea pentru ca se schimba suprafata polarizanta insa daca masinile sunt apropiate ca dimensiuni nu ar trebui sa apara probleme.

Nu prea se pune problema sa se vada diferente in utilizarea normala in CB, insa finalul de emisie este cel care are de suferit in situatia asta


 Mad_Bear, on 12 May 2011 - 01:03 PM, said:

Distantele la care se refera raza de actiune este de la antena mea la antena celui cu care vorbesc, adica eu am 10km si celalat are tot 10km teoretic l-as putea receptiona de la 20 km sau 10Km?
Nu ! daca tu emiti in 10km, cum te aude cel de la 20km, atata vreme cat el e pe receptie ? Si daca nu e pe receptie, cum va intelegeti ? Insa e adevarat ca daca statiile CB bat in general 10-12km, poti sti ce se intampla la 25km de tine, pentru ca cel ce-ti va raspunde iti spune care-i treaba pe unde a trecut, deci in spate.
Problemele pe care le-as putea avea daca as muta statia si antena de pe o masina pe alt sunt la emisie sau la receptie?

La emisie; la receptie sunt insesizabile.

 Ice T, on 12 May 2011 - 08:54 PM, said:

sa gasesc o mufa ceva mama-tata pentru firul de alimentare a statiei dupa care ne auzim pe 22 :happywave:

Atentie cu mufele ca sigur vei avea necazuri; mai bine cauta bara de conectori din acelea cu doua randuri de suruburi, rezista la curenti mari, sunt fixe si mai ieftine decat o pereche de mufe.




Ca sa fac un adevarat post kilometric, o sa va solicit atentia cu un mic tutorial cu privire la statii CB:

Paleta statiilor CB aparute pe piata, intradevar pune in dificultate pe cumparatorul nespecialist in momentul cand doreste sa-si achizitioneze o statie. Dar hai sa analizam unele functii si facilitati oferite de producatori. O analiza obiectiva ne va ajuta sa luam o decizie corecta, sa cumparam o statie CB, conform cerintelor noastre la un raport pret/calitate optim.

Statia CB, ca orice produs de larg consum, in ultima perioada a trecut prin imbunatatiri substantiale. In ceea ce priveste structura interna, prin folosirea unor componente moderne (procesoare PLL, SMD-uri, final cu FET-uri, releee electronice statice, etc), putem constata, ca statia CB este un produs a electronicii moderne. Prin transformari spectaculoase a trecut si designul, aspectul exterior. Statii fabricate in milioane de exemplare cu o fiabilitate confirmata in exploatare (de ex. President Grand, Jackson si JFK clasic au fost scoase din fabricatie, datorita designului depasit. Forme noi aparute, face ca statia CB sa se incadreze perfect intr-un bord modern. Organizarea comenzilor de pe panoul frontal sunt minutios studiate, ca produsul sa fie cat mai ergonomic in utilizare. Bineinteles nu au scapat - fiind vorba de un produs de larg consum, ce vizeaza un utilizator nespecialist, aspecte, ce le am denumit "efectul pomului de craciun", ce consta in "impodobirea" statiei cu butoane, butonase, comutatoare, LED-uri si afisor multicolor, fara o utilitate practica. Aceste dotari sunt menite sa-l abureasca pe potentialul cumparator, si n-au un rol determinant in functionarea optima a statiei. Ca sa tina pasul, si producatorii consacrati de statii CB au aplicat aceste cerinte ale modei, astfel producatori cu nume sonore, au scos pe piata statii cu denumiri clasice intr-un ambalaj modernizat (President Jakson II, Taylor II si III, etc)...

Sa trecem in revista unele functii si facilitati aparute la statiile CB de ultima generatie si sa analizam utilitatea sau inutiliatea acestora in exploatare.

1. Sistemul multistandard: prin patrunderea masiva a microprocesoarelor, a circuitelor de memorie programabile (EPROM) in stuctura statiilor CB, aceasta facilitate se serveste "ca la tava". Sistemul multistandard este posibilitatea, ca o statie sa fie capabila sa functioneze conform normelor din anumite zone (tari), cu alegerea standardului dorit de catre utilizator, pentru tara respectiva. Actuala situatie in Europa, cu privire la standarde CB este mai mult decat haotica. Exista norme: EU (Europa), EC (Europa centrala), D1 (Germania I); D2 (Germania 2); I1 (Italia I); I2 (Italia II), UK (Anglia); RU (Rusia) si ....PL (Polonia). In Manualul de utilizare atasat la astfel de statii, se explica cum se trece dintr-un standard in altul, dar din partea vanzatorilor de statii, uneori nu exista o consiliere adecvata, care sa lamureasca problema. De exemplu, au fost vandute statii de provenienta poloneza, cu norma poloneza, fara sa-i explice utilizatorului ce impedimente au daca cumpara si incearca sa foloseasca o statia cu acest standard. Practic in toate standarde exista un punct comun: puterea de emisie, care este limitata la 4W in modul de lucru FM (modulatie de frecventa) si la 1W in modul de lucru AM (modulatie de amplitudine). Diferenta mare in standarde apare la capitolul "modul de lucru", care in unele tari permite, sau nu utilizarea modului de lucru AM. Modul de lucru FM este universal acceptat, fiind cel mai putin perturbator mod de lucru. Unele statii provenite din SUA au modul de lucru numai in AM. Aceste modele de statii, fara modificare, nu pot fi utilizate in Romania, unde modul de lucru preferat este FM. Deasemenea, statiile facute pentru Polonia au frecventele canalelor decalate cu o jumatate de canal (-5KHz), motiv pentru care nu sunt utilizabile la noi. Aceste statii din start necesita o interventie tehnica, pentru a fi capabile sa functioneze in standardul nostru.
REMARCA: Statia trebuie sa aiba moduri de lucru AM si FM si nu neaparat multistandard, mai ales daca nu avem de gand s-o folosim statia si in alte tari. (in unele tari chiar sunt interzise folosirea statiilor multistandard, de ex Elvetia....). Statiile, care necesita imediat dupa cumparare o interventie tehnica, mod de lucru numai in AM sau standardul polonez (PL) sau britanic (UK), chiar daca sunt la preturi convenabile trebue sa fie evitate.


2. Squelch automat: in manualul de utilizare este specificat, ca ASC (Automatique Squelch Control ) sau ASS (Automatique Squelch System). Prin anii 1994-95 a aparut ASC -ul la statii President, si a fost prezentat ca un sistem ce revolutioneaza folosirea statiilor CB. Eh, viata a demonstrat, ca nu este chiar asa.... Sistemul ASC functioneze corect, la un semnal receptionat consistent. Cand corespondentul se afla la distanta, iar semnalul produs de el la locul receptiei este slab, ASC-ul nu se mai deschide, sau se deschide in franturi si receptia devine greoaie. In asemenea situaie se trece la Squelch manual, care asigura o receptie si la semnale mai slabe. Oricum, daca semnalul receptionat este slab squelch-ul trebuie deschis, astfel se va putea receptiona si semnale foarte slabe cu zgomot, dar receptia va avea loc. Existenta ASC-ului in statie se reflecta si in pret. De exemplu, la o statie President HARRY II Classic, fara ASC, fata de o statie President Harry II ASC diferenta la pret este de cca 100 RON.
REMARCA: se poate si fara ASC (ASS)


3. Reglaje: "Mike gain"(amplificare de microfon) si "RF gain" (reglajul sensibilitatii receptorului). Aceste butoane sunt inutile! Pentru o functionare optima, ele vor sta tot timpul reglate la maxim. Prezenta lor pe panoul frontal in schimb poate genera probleme la un utilizator nespecializat. Reducerea amplificarii de microfon face ca statia sa emita cu o modulatie slaba sau de loc, iar reducerea sensibilitatii receptorului cu RF gain, face ca receptia sa aiba loc intr-o arie restransa. Nu degeaba, la o statie militara moderna numarul butoanelor de reglaj sunt reduse la minim. Utilizatorul - soldatul - stie, ca pe canalul 1 vorbeste cu sergentul, iar pe canalul 2 cu plutonierul. La o astfel de statie, pe panoul frontal sunt maxim 2-3 butoane, tocmai pentru a nu incurca pe utilizator....
REMARCA: daca alegem o statie, care are pe panoul frontal si astfel de butoane aceste butoane trebuie sa fie pozitionate tot timpul la maxim, dar statia respective, nu va fi mai performanta fata de un alt model, care nu are astfel de reglaje. Numarul butoanelor de reglaj nu defineste calitatea statiei!


4. Functii speciale: SCAN si DW. Functia Scan, este o functie, ce face posibila cautarea (scanarea) tuturori canalelor (40), cu conditia, ca squelch-ul sa fie reglat (fara zgomot). Cautarea se opreste pe canalul pe care exista o comunicatie (semnal).

DW (dual wach) este o functie de supraveghere / cautare a doua canale, programabile, cu conditia ca squelch-ul sa fie inchis. Cand DW este declansat, statia baleaza cele doua canale, si scanarea se opreste imediat, cand pe una din canale apare o comunicatie (semnal).
REMARCA: Se poate si fara aceste functii, 90% dintre utilizatori din RO nu folosesc aceste facilitati.


5. MEMORII: sunt butoane M1 - M3 (M5), cu ajutorul carora pot fi memorate 3-5 canale cu acces direct. Astfel exista posibilitatea sa fie programate pe aceste butoane canalele uzual folosite, cum ar fi CH22, CH 30, CH 20, etc.
REMARCA: prezenta acestor facilitati sunt benefice, utile pentru utilizator.


6. EMG. (emergency). Acces direct la canale de urgenta CH9 si CH19. In Regulamentul international, cu privire la utilizarea statiilor CB, canalul CH9 este declarat canal de urgenta, de primejdie, iar canalul CH19 este "canal rutier" (analog cu canalul CH22 la noi). Infrastructura tarilor occidentale, in caz de pericol, permite utilizarea eficienta a acestor canale (mai ales CH9), fiind instalte statii CB la Politie, Pompieri, Apararea Civila, Salvare, etc, formand o retea de urgenta veritabila. Cum la noi, aceasta infrastructura lipseste si nu vad in viitorul apropiat posibilitatea, ca aceste organe ale statului sa fie dotate cu statii CB, care sa functioneze cu un program permanent prin dispecerizare, utilitatea acestor comenzi (butoane) la statii devine minimala. (canalele CH9 si CH19 se pot folosi ca si canale de rezerva cu acces direct la statii ce n-au canale memorabile).
REMARCA: prezenta acestor butoane (CH9) si (CH19) sunt criterii minimale la alegere modelului.


7. ECHO : "a fi sau a nu fi..." microfoane cu echo, sau efectul "echo" incorporat in statie. As incepe cu o observatie: microfoane cu echo nu se folosesc in comunicatii profesionale.si nici in traficul de radioamator. Este un moft specific traficului pe benzile CB. Efectul face, ca emisiunea sa sune mai amplu, ca si "glasul Domnului". Reglat cu prudenta si cu bun simt, efectul face sa te auzi mai deosebit. Un echo reglat la un nivel mare, si cu reverberatie mare, la capitolul de inteligibilitate, produce dificultati majore la locul receptiei. Cel care utilizeaza un astfel de efect (fie din statie, fie din microfon) greu se lasa convins, ca nu echoul mai mare il face "mai tare", dar... se va simti ofensat, cand corespondentul ii va solicita "mai redu' un pic ecoul, ca nu te inteleg..."
REMARCA: nu trebuie sa fie un criteru de selectie, ne influentand in mod simtitor parametrii statiei. Oricum prezenta echoului in statie se reflecta si asupra pretului...


8. BEEP ton. Beep tonul semnalizeaza sfirsitul emisiei printr-un ton strident, ce avertizeaza corespondentul ca ai trecut pe receptie. Aceasta facilitate daca exista la o statii, neaparat trebuie sa fie decuplabila de catre utilizator. Pe o perioada mai indelungata, de exemplu cand mergi in coloana 8-10 ore, beep-ul poate deveni enervant pentru corespondent, care va solicita sa-l decuplez. Microfoanele cu beep-uri multiton "trilulici" sunt suparatoare, nu pentru utilizator (ca el nu-l aude), ci pentru corespondentii din trafic.
REMARCA: Statia sa aiba posibilitatea de decuplare a Beep ton-ului. Microfoane, circuite, placi cu beep ton, etc, functional, sunt investitii inutile.


9. Functia NB/ANL si LOC/DX. NB/ANL sunt doua sisteme de reducere a parazitilor de tip impuls, ANL(Automatic Noise Limited) si NB(Nois Blanker) . Sistemul NB/ANL, mai ales in AM, are un efect benefic asupra receptiei in cazul cand apar perturbatii, fie de la sistemul electric al masinii, fie din mediul inconjurator. Comutatorul LOC/DX, este un reglaj al sensibilitatii in doua trepte; local si la distanta (DX). Pentru statii montate pe masina, unde antenele sunt mai scurte fata de antenele pentru statii fixe, utilitatea acestui comutator nu este justificata. Daca statia aleasa dispune de comutatorul LOC/DX , aceasta s pune pe pozitia DX.
REMARCA: sistemul NB/ANL este util in exploatare, LOC/DX fara utilitate practica.


10. S metru: Este un bar graf cu LED-uri sau un instrument analogic (VU metru), cu ajutorul caruia putem aprecia nivelul semnalului receptionat, iar la emisie, permite un control permanent asupra puterii de emisie.
REMARCA: Este de preferat modelul de statie, care are astfele de indicator, fie VU metru, fie bargraf cu LED-uri.


11. Selectorul de canale: Poate sa fie rotativ sau cu butoane Up si Down (Sus-Jos). Schimbarea canalelor, la marea majoritate statiilor CB moderne, se poate face si de pe microfon, cu doua butoane Up si Down.
REMARCA: pentru confortul in exploatare se va prefera modelul de statie, care permite schimbarea canalelor si de pe microfon.


12. Parametrii din specificatii: Aceste date din manualul de utilizare, la capitolul de Specificatii, daca sunt corect furnizate de fabricant sint de baza la luarea deciziei de cumparare. Puterea legala a statiilor este limitata la 4W. Daca fabricantul sau importatorul se respecta, la Specificatii este trecuta puterea reala a statiei. Sa nu uitam, ca orice produs, inainte de a fi trecut pe raftul unor magazine, trece prin procedura de omologare. Aceasta omologare inseamna incadrarea in norme tehnice stabilite prin Standarde nationale si internationale. Din motive comerciale, uneori pe cutia aparatelor se trec valori ce depasesc valoarea agreata a puterii. Aceasta putere agreata se refera la puterea purtatoarei, fara modulatie (power carrier). In unele specificatii, din motive comerciale, se specifica puterea de varf in cazul modului de lucru in AM, ce poate deveni 10-12W in varfurile de modulatie. Puterea astfel specificata, ca valoare, "arata mai bine" si cumparatorul neavizat opteaza pentru acel produs, care de fapt are o putere de 4W in purtatoare. Au aparut dealeri de statii, care comercializeaza statii cu "putere marita" in service-ul propriu. Interventii pentru marirea puterii facute pe cont propriu scoate din garantie produsul in mod automat. Referitor la putere, exista un ping-pong intre legislatie si situatia reala pe teren, dar asta nu numai la noi....Cum in toate Europa folosirea benzilor superioare ( LOW si HI sau A, B, C, D, E, F, G, H, I) sunt prohibite, deasemenea modul de lucru in USB nu este agreat, totusi exista intr-o veselie, un trafic radio de DX in aceste benzi, in USB, cu puteri mult peste 4w... Fabricantii mai recurg la unele "manevre", ce pot sa induca in eroare pe cumparatorul neavizat. Statii mari, cu puteri mult peste limita agreata de legislatia CB, cu moduri de lucru AM, FM si USB sunt puse in vanzare, ca statii pentru radioamator, pentru banda de 10m. In cutia aparatului, pe langa documentele statiei, mai exista si o avertizare, ca folosirea acestuia necesita o licenta de radioamator...Aceste statii pe urma sunt modificate, "deschise", chiar in service-ul dealerului, pentru a lucra si in banda CB. Utilizatorul neavizat, posesorul a unei astfel de statie tunningata, poate avea surpriza neplacuta, ca statia sa fi gaurita (distrusa) de organele competente de control la prima iesire din tara (Germania, Austria).... La acest capitol ar fi de dorit o informare corecta din partea vanzatorului, dupa care, fiecare persoana sa-si asume personal responsabilitatiile, ce decurg din nerespectarea legislatiei, cu privire la utilizarea statiilor CB neconforme legislatiei nationale si/sau Europene.

Un parametru important, la care trebuie sa ne uitam la alegerea unei statii, este sensibilitatea receptorului. Sensibilitatea este definita in specificatii la un raport semnal/zgomot (S/Z) dat pentru fiecare mod de lucru (AM, FM, USB). Daca acest raport nu este dat in Specificatii, valoarea data a sensibilitatii nu ne spune nimic. Acest raport este definitoriu, deoarece in Specificatie, poate sa apara o valoare a sensibilitatii data in microvolti la un raport S/Z de 20dB, iar pentru o alta statie data la un raport S/Z de 10dB. Cand facem comparatii de sensibilitate, in microvolti intre doua statii, este de preferat sa avem raportul S/Z identic la ambele statii. In situatia, cand ambele statii au aceasi valoare a sensibilitatii in microvolti de ex. 0,5 microvolt, dar la prima statie, raprortul S/Z dat este 10dB, iar la a doua statie raportul dat este de 15dB, a doua statie este net superioara fata de prima la capitolul de sensibilitate. In practica sensibilitatea unei statii este definita de calitatea elementelor active din etajul de intrare (tranzistor sau FET). Aceste elemente, daca sunt de zgomot redus, special construite pentru etajele de intrare, asigura receptorului din statie, o sensibilitate sporita.
REMARCA: pentru utilizatori care efectueaza curse externe, se recomanda achizitionarea unor statii conform Normelor UE. Se vor consulta Specificatiile la mai multe statii si se alege modelul cu sensibilitate mai buna.


13. Locul de instalare: in functie de locul disponibil pe bord, putem opta pentru o statie mai mare sau mai mica. Nu totdeauna gabaritul mare insemna si statia mai puternica. Daca statia se incastreaza in bord este de preferat o statie cu difuzorul montat pe panoul frontal si nu dedesubt. In astfel de cazuri, daca optam pentru o statie cu difuzorul montat pe capacul statiei se mai achizitioneaza si un difuzor suplimentar ce se monteaza frontal. Exista statii cu sistemul de montare in locasul pentru aparatul radio. Daca dorim, ca statia sa fie incastrata perfect in bordul masinii, se va prefera o astfel de montura.
REMARCA: In functie de locul disponibil, se va alege modelul potrivit.


14. Electroalimentarea: Marea majoritate a statiilor CB pentru alimentare necesita o tensiune de +12V. Au aparut unele statii CB cu convertor de tensiune incorporat 24/12V. Aceste statii pot fi conectate direct si la 24V, tensiune prezenta la camioane, fara sa mai fie necesara cumpararea unui convertor de tensiune de 24/12V. In cazul cand se opteaza pentru o statie cu putere mare sa nu uitam, ca o astfel de statie cere un curent la emisie de 10-20A sau chiar mai mult, in functie de putere. In astfel de situatii se recomanda achizitionarea unui convertor de tensiune cu o rezerva mare de curent (40A). Folosirea in timp indelungat a unei statii cu putere mare in timpul cand motorul nu este pornit, ne poate lasa fara tensiune in baterii, consumul de curent pe emisie fiind mare.

Se vor evita cu desavarsire cumpararea convertoarelor de tensiune cu prize de bricheta de bord incorporate. La aceste modele reducerea tensiunii de la 24V la 12V se face pe ramura de minus. In momentul cand se cupleaza antenna la statie, prin masa antenei se pune in scurtcircuit elementul regulator din convertor si statia va primii +24V. Rezultatul imediat va fi, distrugerea statiei si a convertorului. Astfel de convertoare se preteaza pentru alimentarea unui detector de radar, CD player, etc, care nu au punct comun cu caroseria masinii.
REMARCA: o statie CB cu putere standard de 4W nu prezinta un consum mare pentru instalatia electrica a masinii. Pentru camioane se pot prefera modele de statii, ce functioneaa direct de la +24V. Daca se foloseste si un amplificator, instalatia electrica (convertorul de 24/12V) trebuie sa fie capabila sa furnizeze curentul necesar pentru functionare cu o rezerva de cca.30-40% mai mult.


15. Fiabilitatea: Prin fiabilitate intelegem proprietatea produsului de a functiona in parametrii standard, cat mai mult timp, fara a se defecta. Producatorii de statii asigura o perioada de garantie de la 1-3ani. Bineinteles garantia nu acopera in nici un caz defectele provocate de o utilizare necorespunzatoara. Producatorul, care iti ofera o garantie de 3 ani, "stie ceva". Tehnologia de fabricatie, calitatea componentelor ii asigura, ca aceasta garantie sa fie asigurata ca termen, pentru produsul lui. Dar...calitatea se reflecta si in pret.
REMARCA: sa alegem produsul, pentru care se asigura o perioada de garantie mai mare. "dai un ban, dar stai in fata"...


16. Producatorul: "made in China", "made in Taiwan", "made in Philipine", iar produsul este de o firma din Franta, Danemarca sau Germania, etc. Marii producatori de bunuri de consum, pentru realizarea (montarea) statiilor, isi cauta forta de munca ieftina in diferite zone. Dar, sa nu uitam in locurile de montare au fost transferate pe linga componente si tehnologia de fabricatie si controlul de calitate. Nu se (vor) mai gasi produse "pure", fabricate in tarile de baza. Parametrizarea finala a produselor de obicei se face la sediile din tarile de baza. (de ex. Pentru President in Franta la Balaruc).
REMARCA: unde este fabricat produsul? Daca are parametrii ce te satisfac, nu trebuie sa fie un criteriu de selectie eliminatoriu.


17. Pretul: calitatea, fiabilitatea, garantia prelungita, se plateste! O statie mai scumpa va functiona mult si bine si dupa montare nu te vei mai intilni cu tehnicianul electronist, eventual la o cafea.... Iar o statie mai ieftina, cu o garantie de un an, poate te va purta periodic la meserias, si in scurt timp diferenta de bani, ce ai economisit la cumparare, va intra in buzunarul lui.
REMARCA: Depinde de banii disponibili.


Bafta la cumparare!


Sper sa va fi fost de folos; voi reveni si cu ceva despre antene

This post has been edited by D!Gi: 13 May 2011 - 01:00 PM

DESTEAPTA-TE ROMANE

SA NU SPUI SAU SCRII DESPRE O PERSOANA CEVA CE NU AI PUTEA SA-I SPUI IN FATA
2

#30 User is offline   Ice T 

  • Membru ASOCIATIA CLUB FIAT
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Root Admin
  • Posts: 3,764
  • Joined: 13-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Locatie: Bucale
  • Marca: Fiat
  • Model: GP
  • An: 2001

Posted 13 May 2011 - 10:47 PM

 D!Gi, on 13 May 2011 - 12:59 PM, said:

Atentie cu mufele ca sigur vei avea necazuri; mai bine cauta bara de conectori din acelea cu doua randuri de suruburi, rezista la curenti mari, sunt fixe si mai ieftine decat o pereche de mufe.


Ideea e foarte buna dar e practica pentru cei care au montata permanent statia in masina.Voi cauta o mufa mama de bricheta si o voi monta.
Mitica nu stiu cum ai reusit sa bagi tu statia acolo intre scaun si consola ca eu n-am reusit nici cu dalta nici cu ciocanul :mrgreen: Pana la urma am prins suportul la picioarele pasagerului.
"Viata e complexa si are multe aspecte"




Parteneri ClubFiat

Autocolante ClubFiat Romania


Posted Image


Service electrocasnice
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Anunturi Gratuite Online