== CLUB FIAT ROMANIA==: Turbosuflanta - Curatare Si Reglare Actuator - == CLUB FIAT ROMANIA==

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Turbosuflanta - Curatare Si Reglare Actuator 1.9 jtd 115 cp

#1 User is offline   vlad_adrian 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 109
  • Joined: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Locatie: Oradea
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo 1.9 JTD 115hp
  • An: 2002

Posted 09 June 2011 - 11:04 PM

Mi-am facut timp si curaj zilele trecute si am desfacut turbosuflanta si catalizatorul. Motivul a fost ca incepea sa traga mai puternic dupa 2000 si ceva de ture iar uneori peste 3500 4000 rpm in sarcina ( depasiri ) dadea engine fault, dar fara nici o modificare de comportament. Am tot studiat si am ajuns la concluzia ca o curatare nu face rau.

Probleme intampinate: - suruburi intepenite si ruginite in special in partea de jos la catalizator, la galeria de evecuare au mers suruburile dar sunt greu accesibile, am avut nevoie de rabdare. La turbo suruburile au mers destul de greu dar cu spray degripant si cateva socuri de la ciocan s-au deblocat.
- la demontarea actuatorului , a trebuie sa desfac piulita de reglaj ca sa il dau jos, am incercat sa imi las ceva semne dar nu foarte precise.
Am curatat catalizatorul cu aer comprimat , am insistat destul de mult , a iesit funingine din el , destul de semnificativ, nu am apelat la nici un fel de solutie pentru a nu strica proprietatile fagurelui care cica are depus un strat de platina sau ceva de genu. ( am auzit de curatare cu detergent, diluant, benzina, acid citric, flacara ... ) nu a fost nevoie.
Turbo l-am curatat cu pistolul de vopsit in care am pus decarburol, si l-am tot pulverizat pana a curs toata funinginea si uleiul din el. La remontare am fost atent sa amorsez turbina cu ceva ulei nou.

Rezultate: masina trage constant, incepand de sub 2000 rpm , cam 1800 in sus.
Am impresia ca am pierdut din putere desi merge f bine - si asta cred ca se datoreaza reglarii aproximative a actuatorului.
Am castigat un sunt la relanti - un fassssait , destul de tare sub capota, si am impresia ca nu il aveam la inceput, desi dupa montarea capacelor parca nu e asa sesizabil ,dar eu acuma is obsedat. ( am demontat inca o data turbina din cauza asta , si inspectat tot cu atentie - lanterna , oglinzi, demontat catalizatorul, facut probe cu toba , fara , cu catalizator si fara, cu admisie directa in filtru, cu furtunele date jos, in concluzie, sunetul vine din turbina ) dar dispare in momentul in care scot furtunul de la actuator si turbina scade turatia, cand il pul la loc se tureaza si iar fassaie. La turatii peste 2000 sunetul specific de la turbo e normal, si pare in regula.
Nu mai am eroare la turatii mari si in sarcina.
Lacrimeaza ulei la returul uleiul din turbo, e o teava din aluminiu flexibila cu 2 suruburi care vin in blocul motor, acolo este o garnitura pe care nu am schimbat-o si se pare ca va trebui cat de curand schimbata.

Acum as vrea sa fac un log in mers ( a 3-a de la 1500 rpm pana la 4000 ) si sa vad ce presiune am si ce se intampla acolo. Dar as avea nevoie de niste valori de comparat, ceva loguri corecte sau cum ar trebuie sa fie in mod normal. In functie de asta sa incerc sa reglez tija de la actuator. Cica ar influenta cand si cat sa fie presiunea in admisie.

Ma poate ajuta careva cu ceva info ? Eventual experinete de genu si solutii.

Attached File(s)


1

#2 User is offline   thegantza666 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 432
  • Joined: 10-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu
  • Locatie: Giurgiu/Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo 1.9 JTD 115cp, Linea 1.4TJet; EX: Bravo 1.6 16V model '98
  • An: 2002

Posted 27 June 2011 - 09:33 AM

Foarte tare ce ai facut tu acolo...
Cred ca trebuie sa ma apuc si eu sa o desfac, deoarece intampin aceleasi probleme...engin fault la turatii mai mari si lipsa de putere.
Poti sa imi spui cam cati km avea masina? ma gandesc ca la mine este posibil sa fie si de la nr de km 210.000, perioada in care nu am curatat nimic la turbo inafara de senzorul de supraalimentare care se afla pe aspiratie.
0

#3 User is offline   vlad_adrian 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 109
  • Joined: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Locatie: Oradea
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo 1.9 JTD 115hp
  • An: 2002

Posted 27 June 2011 - 09:08 PM

Da, merge bine de atunci, cred ca cel mai mare efect l-a avut curatarea catalizatorului pt ca turbina cum am spus nu erea prea murdara. Per ansamblu cred ca merita operatiunea, mai ales ca e recomandata curatearea din 100 in 100 mii km.
Si eu am 230.000 km si nu cred ca a fost umblat vre-o data pe acolo , totul parea neumblat, intepenit si ruginit ( ma refer la suruburi ).
Daca vrei sa te apuci iti recomand multa rabdare, un tub de spay degripant, si daca se poate un canal de lucru ( mult mai comod decat am lucrat eu - ridicata partea din fata a masinii pe doua buturugi ) as spune ca e obligatoriu canal daca nu vrei sa te chinui si sa ai impresia ca nu mai termini. Iti trebuie o trusa buna de tubulare, 13-15 si tot felul de prelungitoare si racorduri flexibile, si inca o cheie fixa de preferat inelara de 10 pt suruburile de la turbo. Dupa ce am terminat am completat cu putin ulei curat in furtunul de la turbo ca sa fie amorsat.
Daca mai ai nelamuriri iti pot da detalii.
0

#4 User is offline   B0yCk 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 443
  • Joined: 17-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Locatie: bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo 1.9 JTD 115bhp
  • An: 2003

Posted 28 June 2011 - 12:13 PM

Ai desfacut-o complet? MA refer la faptul daca e acelasi proces ca la o reconditionare, sau doar o simpla curatenie?
0

#5 User is offline   vlad_adrian 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 109
  • Joined: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Locatie: Oradea
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo 1.9 JTD 115hp
  • An: 2002

Posted 28 June 2011 - 04:55 PM

Nu am desfacut axul, doar am curatat elicele si geometria variabila.
0

#6 User is offline   vlad_adrian 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 109
  • Joined: 03-April 11
  • Gender:Male
  • Locatie: Oradea
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo 1.9 JTD 115hp
  • An: 2002

Posted 02 July 2011 - 10:40 PM

Am scapat si de fasaitul de la relanti, nu s-a asezat bine colierul pe teava care pleaca la egr. Am observat intamplator miscand pe acolo cu motorul pornit si cand era rece sa pot pune mana. Am dat jos colierul si l-am pus in alta pozitie si totul e ok, asa ca atentie pt cei care il demonteaza, se poate se nu se aseze bine colierul care strange tevile una peste alta de la egr.
0

#7 User is offline   ady marian 

  • micut cu 600
  • Pip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 83
  • Joined: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:suceava
  • Locatie: suceava
  • Marca: fiat
  • Model: stilo 1910 jtd
  • An: 2004

Posted 11 July 2011 - 06:26 PM

am si eu o problema pe care nui dau de cap poate este cineva care ma poate ajuta !! am un stilo 1910 jtd 59 kw si totu este ok la ea pina can o acelerez peste 2500 cand cupleaza turbo imi scoate fum negru mult si si asa o tine pine o las moale !! are cineva ideie care este problema ?? am facut test de injectoare si nu sunt probleme cu ele !! :scarpin: :wallbanger: :scarpin: !!
0

#8 User is offline   masinuta2usi 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 937
  • Joined: 07-November 09
  • Gender:Male
  • Interests:motociclete, carti, SF
  • Locatie: gaiesti
  • Marca: fiat
  • Model: punto 1.2
  • An: 2001

Posted 11 July 2011 - 09:25 PM

pai pune mana si curata turbina...
Abia astept sa se lege careva de mine...
0

#9 User is offline   Cristy.HZN 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 1,010
  • Joined: 06-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Locatie: Craiova
  • Marca: FIAT
  • Model: Alfa Romeo 147 1.6 TS & Stilo MW 1.6 + GPL
  • An: 2002

Posted 11 July 2011 - 11:18 PM

Inainte de turbina, curata EGRul si clapeta
- Alfa Romeo 147 - 1.6 TS
- Fiat Stilo - Multiwagon - 1.6 + GPL


Ex: Fiat Stilo 1.9 JTD 115 CP
0

#10 User is offline   ady marian 

  • micut cu 600
  • Pip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 83
  • Joined: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:suceava
  • Locatie: suceava
  • Marca: fiat
  • Model: stilo 1910 jtd
  • An: 2004

Posted 12 July 2011 - 11:43 AM

EGR si clapeta leam curatat si tot scoate fum negru!! si cum ma rog se curata turbina aia pt am inteles ca trebuie sa te pricepi bine daca ai facut ce nu trebuia ai terminato !! stie cineva cum se curata turbina ??
este vreo solutie ceva de curatat ?? :scarpin:
0

#11 User is offline   B0yCk 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 443
  • Joined: 17-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Locatie: bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo 1.9 JTD 115bhp
  • An: 2003

Posted 12 July 2011 - 12:02 PM

View Postady marian, on 12 July 2011 - 11:43 AM, said:

EGR si clapeta leam curatat si tot scoate fum negru!! si cum ma rog se curata turbina aia pt am inteles ca trebuie sa te pricepi bine daca ai facut ce nu trebuia ai terminato !! stie cineva cum se curata turbina ??
este vreo solutie ceva de curatat ?? :scarpin:

Ca sa ajungi la turbina ai ceva de munca pe sub masina, demontat.

De curatat o poti curata pana la miez, nu poti demonta miezul(sau daca vrei sa te pagubesti desfa-o , dar daca ai experienta si stii cu ce se mananca cand deschizi miezul turbinei e ok).

Cum trage? Auzi vru fasait mai accentuat? Eu de exemeplu, am avut un furtun spart de la intercooler si nu tragea bine+fum+sunet de aer scapat.

Ai curatat OK EGR-ul? Sau ai testat sa vezi daca mai scoate fum fara EGR?

This post has been edited by B0yCk: 12 July 2011 - 12:02 PM

0

#12 User is offline   ady marian 

  • micut cu 600
  • Pip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 83
  • Joined: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:suceava
  • Locatie: suceava
  • Marca: fiat
  • Model: stilo 1910 jtd
  • An: 2004

Posted 13 July 2011 - 11:51 AM

se aude ceva galagie in filtru de aer !! imi scoate fum in momentul in cate acul la turometru ajunge pe la 2200rm !
la rece cand pornesc se aude un clicarit si scoate fum pine se incalzeste motoru dupa ce se incalzeste scoate daca o acelerez dupa 2200rm !! are cineva ideie despre ce este vorba ? mie mia zis ca sarputea sa fie supapa de inalta presiune ce se afla in capatul rampei !! :scarpin: :wallbanger:
0

#13 User is offline   ady marian 

  • micut cu 600
  • Pip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 83
  • Joined: 24-May 10
  • Gender:Male
  • Location:suceava
  • Locatie: suceava
  • Marca: fiat
  • Model: stilo 1910 jtd
  • An: 2004

Posted 18 December 2011 - 01:09 PM

buna ziua am un fiat stilo 1910 jtd 80cp si mi sa defectat turbina turbina este un model japonez IHI si nu prea gasesc sa o reconditionez are cineva vreo ideie unde se poate reconditiona vreun nr de tel sau un sait cv ?


as fi recunoscator daca mati indruma unde sa o reconditionez !!
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Anunturi Gratuite Online