== CLUB FIAT ROMANIA==: Opriri Motor - == CLUB FIAT ROMANIA==

Jump to content

  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Opriri Motor in mers sau in stationare

#61 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 13 July 2008 - 08:54 AM

Cand se stinge , cand ramane aprins.
Acum este permanent aprins. Si nici motorul nu mai porneste chiar daca umblu la minisul bateriei, asa cum faceam inainte, iar apoi pleca ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.
Mecanicul ma asigura ca de vina este imobilizatorul. Asa ca trebuie sa iau o hotarare : ori un imobilizator nou, ori unul la SH cu rescrierea softtului.
Aveti habar de preturi ? Un imobilizator nou ? Unul de la SH ? O rescriere de soft ? etc
Va multumesc prieteni si astept un sfat cat mai urgent . Se apropie concediul !!!
0

#62 User is offline   westdesign 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 95
  • Joined: 28-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:I.T. - Programare, Webdesign
  • Locatie: Oradea
  • Marca: Fiat Bravo 1.2 16 V /2001
  • Model: BRAVO
  • An: 2001

Posted 13 July 2008 - 04:11 PM

 Florian54, on Jul 13 2008, 09:54 AM, said:

Mecanicul ma asigura ca de vina este imobilizatorul....

Salut, doar o ideee....
nu ca as fi un expert dar am citit destul de mult despre aceste masinute (Fiat Bravo in cazul meu).
Deci daca zici ca vine problema de la immo si nu mai porneste deloc masina ar putea fi si alte cauze care sa conduca la "nerecunoasterea cheii".
Exista un inel de "plastic" (un fel de plastic) in jurul butucului chei care de fapt este o antena prin care se comunica cu cheia. Nu este cumva fisurata, crapata ? Sau ma rog in zona butucului cheii nu a fost ceva demontat si montat gresit ? Avand in vedere ca ai mesterit pe masina.

Ideal ar fi ca sursa problemei sa fie de aici ca e o suma infima sa se inlucuieasca aceasta antena.
Mai sap si eu pe net, daca gasesc ceva o voi posta.

Bafta !
Lipsa de cai putere o compensez cu curaj !
0

#63 User is offline   costy74 

  • Group: Members
  • Posts: 8
  • Joined: 11-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Locatie: Sibiu
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto
  • An: 2001

  Posted 14 July 2008 - 12:57 PM

Acum cind pornesc tin motorul un pic mai turat iar cind revine la normal nu se mai opreste. Clapeta la modelul meu este sub filtru de aer sau este in alta parte(1.2 8V) ?
0

#64 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 19 July 2008 - 12:30 PM

Salut ! Revin dupa oarece vreme pt. ca am tot sperat sa repar masina. Nu a fost sa fie asa. Am schimbat centralina, imobilizatorul (body computer), butucul cheii, cheia si ceasurile de la bord. Am respectat procedura de setare si ce credeti ? Masina a pornit dar se opreste in aceleasi conditii ca inainte. Nu s-a schimbat nimic. Ba din contra am facut rau ca tot am scos si am pus la loc fisa cu minus a bateriei. Aceasta a dus in timp la stricarea BCU (body computer) , astfel incat masina nu a mai pornit de loc pana nu am pus pe ea cele descrise mai sus. Defectiunea este in cu totul alta parte si nimeni nu stie unde. Am fost la testere la reprezenrtanta FIAT din Iasi si Galati, la alte Service-uri si nimic ,nimic nu arata pe tester. Opririle motorul sunt din ce in ce mai dese, chiar si imediat la pornire. Inainte se oprea din mers la 200-300 km iar acum la nici un kilometru. Nu stiu ce sa mai fac inainte de a pune benzina pe ea si sa-i dau foc.
Culmea este ca reporneste dupa un timp de 10-15 min sau imediat daca ii scot si pun fisa cu minus, dar acest lucru duce in timp la stricarea calculatorului de bord.
Am verificat senzorul de turatie, de la vibrochen, am scos efectiv instalatia de alarma, am verificat toate fisele si contactele , nici nu mai stiu ce nu au facut si tot aceleasi opriri aiurite, va spuneam din ce in ce mai dese.
Sunt total disperat .
Implor un ajutor .
Mai nou, cineva mi-a spus sa verific si releele de la blocul cu sigurante de langa baterie, precum si cel de sub volan. Cum stiu daca sunt sau nu functionabile ? Doua dintre ele , unul (T09 si are simbolizat un injector ) de la blocul de langa baterie se incalzeste putin, iar celalalt se aflo pe blocul de sub volan, este negru, scrie ceva de genul BITRON 46520419, bo47, 12 V, 50 A.
Acum alta belea , ca vorba aia la omul sarac nici boii nu trag, am ramas si fara servo directie , volanul se invarte greu si este aprins martorul de servodirecte, cred ca am atins ceva in timp ce curatam contactele. Imi puteti spune cum pot rezolva si aceasta problema cu servodirectia ?
Multumeac tuturor celor care m-au sfatuit pana acuma , dar si celor care sper ca ma vor ajuta sa scap de acele opriri ale motorului.
Si inca un indiciu :dupa ce motorul se opreste intempestiv si vreau sa o repornesc, acul indicator de la temperatura agentului de racire ramane jos, chiar daca inainte de oprire era la jumatate. Doar cel de la benzina urca normal.
Astept idei !
0

#65 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 19 July 2008 - 05:43 PM

Pe un site englezesc am gasit ca un motiv al opririlor de motor ar putes fi un releu care se numeste "de aprindere", arata ca un releu normal doar ca sunt doua in acelasi compartiment, cam de doua ori mai mare ca unul normal, are un conector pin si ar fi amplasat "sub capacul de plastic din spatele motorului, prins cu doua suruburi, iar cutia este prinsa cu o piulita de 10mm". Cu toate aceste detalii nu am reusit sa o reperez. Stie cineva unde este amplasat acest releu de aprindere ? Imi poate trimite, eventual cineva o fotografie ca sa-l pot repera ?
Multumesc si astept un raspuns cu mare nerabdare.
0

#66 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

  Posted 22 July 2008 - 07:49 AM

Imi poate spune cineva daca pompa de benzina lucreaza impreuna cu un releu ?
Daca primeste comanda si de la un releu ?
Este normal ca un releu sa se incalzeasca destul de tare pe timpul functionarii ?
Este posibil ca un releu defect sa fie cauza opririlor destul de dese si intempestive ale motorului ?
M-am saturat, dar nu abandonez !!
0

#67 User is offline   lgionut 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 76
  • Joined: 22-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Locatie: constanta
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto 1.2 16V
  • An: 2003

Posted 22 July 2008 - 09:32 AM

Sal.Am un Fiat Punto 2003 1.2.16V motorul se opreste din cand in cand.De ex dupa ce merg cu ea vreo 1-2ore opresc iar pornesc iar becul check ramane aprins si cand ajung la o trecere sau la un stop gata turatiile scard la 500rpm si moare definitiv.. :spumelagura: :wallbanger: .Ce sa fac sfaturi ..Pana acum am curatat celebra Clapeta de acceleratie...,si am observat furtunul de la vaccum rupt am dat comanda de furutn nou  si cel care era acolo am pus banda izoliera si 2 bride (fasete) ca sa le stranga.. si a mers 3 zile fara probleme.. acum nu stiu ca sa mai fac  :wallbanger:

This post has been edited by lgionut: 22 July 2008 - 09:32 AM

0

#68 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 23 July 2008 - 07:52 AM

 Florian54, on Jul 22 2008, 08:49 AM, said:

M-am saturat, dar nu abandonez !!

:osanale:
..tot citesc topicul asta si tot mai clar imi este ca rezolvarea trebuie sa fie ceva al naibii de simplu..cred ca te-ai indepartat prea tare de problema, dar pe de alta trebuie sa recunoastem devii expert... :rolleyes:
Tot la partea de contact electric zic ca ar fi ceva...hmmm...contactorul de la cheie l-ai verificat?
Si apropo de relee si alte alea ce s-ar incalzii..unul din firele ce intra in contact, ar trebuii sa se incalzeasca si el daca e ceva in neregula in sarcina lui.
..parerea mea...
:drinkers:

PS..probeleme astea au aparut cumva imediat dupa( sau in orice caz in timp scurt) schimbarea distribuitiei?

This post has been edited by fiatunod: 23 July 2008 - 07:55 AM

" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#69 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 23 July 2008 - 09:25 AM

 fiatunod, on Jul 23 2008, 08:52 AM, said:

:osanale:
..tot citesc topicul asta si tot mai clar imi este ca rezolvarea trebuie sa fie ceva al naibii de simplu..cred ca te-ai indepartat prea tare de problema, dar pe de alta trebuie sa recunoastem devii expert... :rolleyes:
Tot la partea de contact electric zic ca ar fi ceva...hmmm...contactorul de la cheie l-ai verificat?
Si apropo de relee si alte alea ce s-ar incalzii..unul din firele ce intra in contact, ar trebuii sa se incalzeasca si el daca e ceva in neregula in sarcina lui.
..parerea mea...
:drinkers:

PS..probeleme astea au aparut cumva imediat dupa( sau in orice caz in timp scurt) schimbarea distribuitiei?




S-a verificat tot butucul cheii iar distributia nu am schimbat-o .
Cel mai tare se incalzeste releul pompei de benzina si un alt releu, mare si negru aflat sub volan, pe blocul de sigurante de pe imobilizator (body computer) care inca nu stiu ce rol are. Pe un alt site mai pomeneste de un releu de apridere care ar putea duce la aceste opriri ale motorului. L-am depistat dar nu am reusit sa-l desfac, de fapt nici nu pare a fi un releu propriu zis ci o imbinare de mufe .
Nici cei de laFiat Service din Iasi sau Galati nu mi-au putut spune ce anume duce la aceste opriri. Pe testere nu apare nimic in neregula. Nimeni nu-mi poate spune ceva concret : ai nevoie de aceasta piesa care costa 2,3 10 sau 50 de milioane.
Acest lucru ma opsedeaza si ma duce la insomnii.

nu mai cita mesajul anterior in totalitate

This post has been edited by icet: 23 July 2008 - 06:07 PM

0

#70 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 23 July 2008 - 09:32 AM

 Florian54, on Jul 23 2008, 10:25 AM, said:

.....

pompa de benzina in sine s-a verificat?
din cite stiu nu exista filtru separat ci ceva element filtrant in pompa, sa nu fie infundat si sa fie pompa suprasolicitata..ar fi o alta varianta...
" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#71 User is offline   dumisor2002 

  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 30-July 08
  • Locatie: ozun
  • Marca: fiat

Posted 30 July 2008 - 09:12 PM

Ieri s-a intimplat prima oara, azi din nou. Totul era in ordine, deodata mi s-a parut ca s-a aprins martorul "abs" "frina parcare" si poate si altele, a fost f. scurt, dupa care s-a oprit totul inafara de lumini si radio. In prima faza nu se mai aprindea niciun martor doar cel de la lumini. Mentionez ca demarorul functiona dar motorul nu pornea. Am controlat toate sig. si totul era in regula. Dupa acea a pornit normal iar la bord nu semnaliza nici o eroare.
Daca stiti cauze si remedii va sunt recunoscator.
E posibil sa fie vreun releu de vina ? Si. le-am verificat, dar releele nu.
Motor 1.2 8v :wallbanger:
0

#72 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 31 July 2008 - 07:20 AM

 Florian54, on Jul 23 2008, 10:25 AM, said:

...

Cum stai, ai mai gasit ceva?
Din categoria lucrurilor bizare, mi-a mai trecut o chestiuta prin cap
Ai in torpedoul de acte, o usita prin care ai acces la imobilizatorul in caz de accident.
Asta teoretic e o chestie gravitationala care taie alimentarea cu benzina a motorului cind crede el de cuvinta
Din cite stiu are un butonel care se apasa pt resetare, undeva deasupra.
E f probabil tot cu ala sa se si activeze.
Incearca pe loc cu motorul mergind sa vezi daca taie alimentarea de benzina, si daca atunci cind vrei sa repornesti, nu cumva apare acel A-- pe afisaj
As face eu testul de simulare pe a mea, dar sincer..inca nu am probleme..si nici nu vreau sa imi fac de lucru..Soryy :drinkers:
" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#73 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 31 July 2008 - 10:33 AM

Salutare tuturor fericitilor care au Fiat Punto si nu au nici un fel de problema !
Este f. interesant ce spui. Am sa incerc si eu. Am gasit acea usita, acea fanta care are un capac de plastic dar nu pare a fi ceva inauntru. Chiar acum am dat telefon la mecanic, a remarcat si el acea usita dar nu era nimic in interior. O sa mai incerce. E jale mare , nimeni nu stir ce sa-i faca. Acum am ajun la un service din Vaslui : au fost scoase toate mufele si imbinarile electrice pentru a fi curatate, a verificat pompa de benzina care se pare ca functioneaza normal. Toti imi spun ca defectul consta in faptul ca ceva taie curentul care alimenteaza bobinele injectoarelor. Pe testere, imediat ce se opreste motorul , apar 6-7 eroari care se pot anula si motorul porneste bine merci din nou. Apoi iar se opreste dupa 3,5, 10 min de mers in relanti. Mentionez ca aceste opriri apar cand motorul nu este accelerat, cum a coborat turometrul la 900 rot/min, din varii motive ( franare, asteptare la semafor, la treceri pietoni etc ) apare si problema mea. Atat timp cat merg cu viteza sau turometrul este la 2500-3000 rot/min totul este OK.
Mai nou, ultimul mecanic la care am dus masina mi-a spus ca am cumparat degeaba kit-ul ( centralina + body computer + butuc cheie + cheie + ceasuri ) pentru ca le-a remontat pe cele vechi si masina a pornit dar, tot cu acele opriri de care ma plang de un an de zile si de care nici un mecanic nu ma scapa.
Mai trag sperante !
0

#74 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 31 July 2008 - 03:42 PM

 Florian54, on Jul 31 2008, 11:33 AM, said:

Pe testere, imediat ce se opreste motorul , apar 6-7 eroari

stii codurile de eroare?
sa incerc pe autodata sa vad ce o fi cu ele?
" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#75 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 04 August 2008 - 07:51 AM

 fiatunod, on Jul 31 2008, 04:42 PM, said:

stii codurile de eroare?
sa incerc pe autodata sa vad ce o fi cu ele?



Multumesc de ajutor. Nu stiu codurile , dar mi-a ajuns cutitul la os.
Asa ca m-am enervat si am plecat in concediu cu alt mijloc de transport. Am lasat Punto in Service sa faca aia ce vor cu ea . M-am saturat.
Cum de este posibil ca mecanici scoliti pe la Fiat sa nu stie de unde vine un defect la o masina. Fac firma Fiat de rasul lumii.
Daca as fi avut o rampa as fi luat-o cu mine in Austria. Poate astia or fi ceva mai scoliti.
Voi vedea la intoarcere ce voi face. Cert este ca mecanicii nu stiu, nu pot sa-si explice de ce se taie alimentarea cu curent a bobinelor injectoarelor, asa de aiurea, in mers sau stationare , cand turometrul se apropie de relanti.
Concedii placute tuturor fiatistilor fara probleme !
0

#76 User is offline   zcodrin18 

  • Group: Members
  • Posts: 2
  • Joined: 11-August 08
  • Locatie: Timisoara
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2002

Posted 11 August 2008 - 09:35 AM

Salut.

Am avut si eu problema care o ai si tu. La mine au incercat sa inlocuiasca centrala de injectie dar tot nu au rezolvat problema. Au incercat si cu imobilizatorul si tot acelasi rezultat. Au inlocuit, intr-un final, bujiile si se pare ca problema s-a rezolvat. De doua saptamani nu se mai opreste, in conditiile in care inainte se oprea si de 4 ori pe zi. Explicatia lor a fost ca bujiile nu mai erau in parametrii memorati in ECU ( centrala de injectie ) si din acest motiv aparea eroare si se oprea motorul.
0

#77 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 12 August 2008 - 09:34 AM

View Postzcodrin18, on Aug 11 2008, 09:35 AM, said:

Salut.

Am avut si eu problema care o ai si tu. La mine au incercat sa inlocuiasca centrala de injectie dar tot nu au rezolvat problema. Au incercat si cu imobilizatorul si tot acelasi rezultat. Au inlocuit, intr-un final, bujiile si se pare ca problema s-a rezolvat. De doua saptamani nu se mai opreste, in conditiile in care inainte se oprea si de 4 ori pe zi. Explicatia lor a fost ca bujiile nu mai erau in parametrii memorati in ECU ( centrala de injectie ) si din acest motiv aparea eroare si se oprea motorul.



Domnilor, mai nou, la un alt service, mi-a spus ca au descoperit problema.
Acele opriri inopinante pe care le-am descris s-ar datora unei piese, unui montaj care regleaza debitul de aer din amestecul carburant.
Inclin sa aiba dreptate pentru ca acele opriri le-am remarcat atunci cand scad acceleratia, la stopuri, la treceri de pietoni sau in mers cand din varii motive incetinesc si turometrul arata 900 - 1000 rot/min.
Ce parere aveti ? Ati mai auzit de acesta problema? Cum arata acel montaj ?

nu mai cita mesajul anterior in totalitate

This post has been edited by icet: 12 August 2008 - 06:47 PM

0

#78 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,254
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 181000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 12 August 2008 - 10:58 AM

View PostFlorian54, on Aug 12 2008, 10:34 AM, said:

Ce parere aveti ? Ati mai auzit de acesta problema? Cum arata acel montaj ?


Singura piesa care regleaza debitul de aer este clapeta de acceleratie.Debitul de benzina este reglat de ECU prin intermediul injectoarelor.
DA
0

#79 User is offline   Petre 

  • Membru interesat
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 172
  • Joined: 09-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Locatie: Oradea
  • Marca: VW
  • Model: Passat 1,8 T
  • An: 2000

Posted 12 August 2008 - 02:55 PM

Salutare , i-mi pare rau sa aud ca la anumite reprezentante te pun sa cumperi lucruri care defapt nu sunt defecte si de aceea as vrea daca se poate sa - mi dai urmatoarele detalii ?



1. aceea clapeta de acceleratie a fost curatata vreodata ??? dece intreb: daca intre clapeta si corpul acc. este mizerie ecu nu are cum sa stie si astfel acel locas fiind obturat motorul moare si indeosebi cand este cald.
2. senzorul de turatie la verificat cineva ? respectiv rezistenta interna . Daca acel senzor se "intrerupe la cald " atunci ecu nu mai da comanda nici la injectoare nici la bobine.

Ne mai auzim.

This post has been edited by Petre: 12 August 2008 - 02:59 PM

0

#80 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 13 August 2008 - 08:33 AM

View Postaschiuta, on Aug 12 2008, 10:58 AM, said:

Singura piesa care regleaza debitul de aer este clapeta de acceleratie.Debitul de benzina este reglat de ECU prin intermediul injectoarelor.




Atunci cine actioneaza aceasta clapeta de acceleratie ?
Personal nu am vazut acel montaj de care mi-a spus mecanicul, dar am inteles de la el ca este ceva asemanator cu o placa de plastic, capsulata si cu doua mufe pentru senzori. Aceasta piesa se afla sub filtrul de aer, in zona clapetei de acceleratie, pe partea dreapta.
0

#81 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 13 August 2008 - 08:51 AM

View PostPetre, on Aug 12 2008, 02:55 PM, said:

Salutare , i-mi pare rau sa aud ca la anumite reprezentante te pun sa cumperi lucruri care defapt nu sunt defecte si de aceea as vrea daca se poate sa - mi dai urmatoarele detalii ?



1. aceea clapeta de acceleratie a fost curatata vreodata ??? dece intreb: daca intre clapeta si corpul acc. este mizerie ecu nu are cum sa stie si astfel acel locas fiind obturat motorul moare si indeosebi cand este cald.
2. senzorul de turatie la verificat cineva ? respectiv rezistenta interna . Daca acel senzor se "intrerupe la cald " atunci ecu nu mai da comanda nici la injectoare nici la bobine.

Ne mai auzim.



1.) Am mentionat mai sus ca aceasta clapeta de acceleratie a fost curatata de mine, chiar de doua ori. Poate nu am facut-o destul de bine. Voi mai insista.
2.) La unul din service-uri mi-a spus ca a fost verificat senzorul de turatie,dar nu stiu daca s-a uitat cineva si la acea rezistenta. Daca acest senzor de turatie nu ar lucra ar trbui sa mi se aprinda un martor la bord cand intervin acele opriri si nu ar mai trebui sa plece de loc sau sa apara defectiunea la tester. Un alt meserias mi-a spus sa fac o proba cu acest senzor. Si anume: sa torn peste el apa rece imediat ce motorul se opreste si apoi sa vad daca porneste imediat . Experimentul a confirmat ca nu acest senzor de turatie este cauza oprilor intempestive ale motorului.

Vad ca nimeni nu tine cont de faptul ca aceste opriri intervin atunci cand turatia motorului scade, atunci cand sunt nevoit sa franez sau sa stau in relanti la o trecere de pietoni sau semafor. Cred ca aici trebuie cautata cauza.

Multumesc pentru sfaturi !
0

#82 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,254
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 181000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 13 August 2008 - 10:08 AM

View PostFlorian54, on Aug 13 2008, 09:33 AM, said:

Atunci cine actioneaza aceasta clapeta de acceleratie ?


Sa recapitulam:

1. clapeta de acceleratie este actionata de pedala de acceleratie prin intermediul cablului de acceleratie. In pozitia de repaus clapeta aproape ca inchide calea aerului - ramin cele doua fante prin care este absorbit aerul necesar motorului la turatia de relanti ( vezi postul nr 20 ). Desfa corpul clapetei si mai curata-l odata.

2. exista un surub de reglaj care deschide mai mult sau mai putin clapeta atunci cind aceasta se afla in pozitia de repaus. Acest surub se actioneaza atunci cind motorul ESTE CALD si cu el se regleaza turqatia de relenti, in jur de 800 ture pe minut, astfel ca motorul sa mearga ' rotund '

3. s-ar putea, nu stiu exact, sa existe un senzor ( potentiometru ) legat de axul clapetei care sa informeze ECU despre pozitia clapetei; in principiu diversele pozitii ale clapetei sint traduse in diverse rezistente. Daca exista acest senzor se desface , cu grija, se curata cu alcool izopropilic si se pune la loc avind grija la starea contatelor electrice. La masinile cu cablu de acceleratie nu prea este necesar acest senzor deoarece cantitatea de aer este masurata de MAP.

4. atunci cind motorul este rece, la relanti, clapeta de acceleratie trebuie sa fie deschisa in pic mai mult decit in aceleasi conditii dar cu motorul cald. De acest lucru se ocupa un 'montaj' -soc automat ( eu i-am zis bimetal )-care odata cu cresterea temperaturii motorului readuce clapeta in pozitia anterior reglata cu surubul de reglaj. Daca dai filtru de aer jos si pornesti motorul, dimineata cind acesta este rece, trebuie sa vezi o miscare mica de inchidere a clapetei pe masura ce motorul se incalzeste. Daca acest lucru nu se intimpla si clapeta ramine tot timpul in aceeasi pozitie atunci nu functioneaza socul automat.

Lasa masina, fara filtrul de aer, sa ruleze la relanti vreo 15 minute apoi tureaz-o la 2-3000 ture pentru citeva secunde, mai las-o 10 15 secunde, tureaz-o din nou si fa ciclul aceata de vreo 5-6 ori si observa daca dupa ce este turata revine la aceeasi turatie de relanti= probabil ca nu ai turometru asa ca vei aprecia la ochi.

Posteaza rezultatele, eventual si poze
PS senzorul de turatie trebuie sa lucreze si la turatii mici si la cele mari; nu cred ca este de la el caci altfel aveai opriri si in mers.
DA
0

#83 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 13 August 2008 - 02:56 PM

View PostFlorian54, on Aug 13 2008, 09:51 AM, said:

......

eu la ramin la ideea unui defect bizar..
nu cumva momentele de oprire coincid 100% cu apasarea pedalei de frina?
sau altfel formulat: atunci cind ai turatia mica, si se opreste motorul, esti cumva cu pedala de frina apasata?
" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#84 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 13 August 2008 - 04:43 PM

View Postaschiuta, on Aug 13 2008, 10:08 AM, said:

Sa recapitulam:

1. clapeta de acceleratie este actionata de pedala de acceleratie prin intermediul cablului de acceleratie. In pozitia de repaus clapeta aproape ca inchide calea aerului - ramin cele doua fante prin care este absorbit aerul necesar motorului la turatia de relanti ( vezi postul nr 20 ). Desfa corpul clapetei si mai curata-l odata.

2. exista un surub de reglaj care deschide mai mult sau mai putin clapeta atunci cind aceasta se afla in pozitia de repaus. Acest surub se actioneaza atunci cind motorul ESTE CALD si cu el se regleaza turqatia de relenti, in jur de 800 ture pe minut, astfel ca motorul sa mearga ' rotund '

3. s-ar putea, nu stiu exact, sa existe un senzor ( potentiometru ) legat de axul clapetei care sa informeze ECU despre pozitia clapetei; in principiu diversele pozitii ale clapetei sint traduse in diverse rezistente. Daca exista acest senzor se desface , cu grija, se curata cu alcool izopropilic si se pune la loc avind grija la starea contatelor electrice. La masinile cu cablu de acceleratie nu prea este necesar acest senzor deoarece cantitatea de aer este masurata de MAP.

4. atunci cind motorul este rece, la relanti, clapeta de acceleratie trebuie sa fie deschisa in pic mai mult decit in aceleasi conditii dar cu motorul cald. De acest lucru se ocupa un 'montaj' -soc automat ( eu i-am zis bimetal )-care odata cu cresterea temperaturii motorului readuce clapeta in pozitia anterior reglata cu surubul de reglaj. Daca dai filtru de aer jos si pornesti motorul, dimineata cind acesta este rece, trebuie sa vezi o miscare mica de inchidere a clapetei pe masura ce motorul se incalzeste. Daca acest lucru nu se intimpla si clapeta ramine tot timpul in aceeasi pozitie atunci nu functioneaza socul automat.
Lasa masina, fara filtrul de aer, sa ruleze la relanti vreo 15 minute apoi tureaz-o la 2-3000 ture pentru citeva secunde, mai las-o 10 15 secunde, tureaz-o din nou si fa ciclul aceata de vreo 5-6 ori si observa daca dupa ce este turata revine la aceeasi turatie de relanti= probabil ca nu ai turometru asa ca vei aprecia la ochi.
Posteaza rezultatele, eventual si poze
PS senzorul de turatie trebuie sa lucreze si la turatii mici si la cele mari; nu cred ca este de la el caci altfel aveai opriri si in mers.



1) Motorul se opreste si in timp ce rulez, mai exact atunci cand trebuie sa scad turatia motorului, sa incetinesc viteza din varii motive sau opriri la semafor, la trceri pietoni etc, atunci cand sunt cu motorul in relanti.
2) Nu pot face experimentul tau pt. ca, in relanti motorul nu merge mai mult de 5-10 min. chiar si dimineata la prima pornire.
3) Am chiar si turometru, am mai spus-o : motorul se opreste cand turometrul indica functionarea motorului in relanti : 900 rot/min.
Oricum, tin sa-ti multumesc chiar daca a trebuit sa rescriu aceste lucruri inca o data. Acusi fac aproape un an de zile fara ca sa o scot la capat.
Singura speranta este in acel service de la Vaslui care au spus, pt. prima data , ca de vina ar fi un montaj care regleaza debitul de aer din amestecul carburant si tocmai de aceea, in relanti,se ineaca si motorul din cauza unui debit prea mare de aer. Au anulat acel senzor si se pare ca nu s-a mai oprit motorul. Spun se pare pt. ca am plecat in concediu si tin legatura telefonic . Am scris ceva mai sus ca este o placuta din plastic, capsulata si care are doua mufe pt. doi senzori, se afla sub filtrul de aer, in partea dreapta a clapetei de acceleratie, spune mecanicul.
0

#85 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 13 August 2008 - 04:51 PM

View Postfiatunod, on Aug 13 2008, 02:56 PM, said:

eu la ramin la ideea unui defect bizar..
nu cumva momentele de oprire coincid 100% cu apasarea pedalei de frina?
sau altfel formulat: atunci cind ai turatia mica, si se opreste motorul, esti cumva cu pedala de frina apasata?



NU nu sunt cu frana apasata. Motorul se opreste cand este in relanti, iar masina sta cuminte in spatele blocului, fara ca cineva sa apese vre-o pedala, fie ea si frana.

Multumesc! Aveai vre-o idee ?
0

#86 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,254
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 181000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 13 August 2008 - 05:17 PM

View PostFlorian54, on Aug 13 2008, 05:43 PM, said:

. Am scris ceva mai sus ca este o placuta din plastic, capsulata si care are doua mufe pt. doi senzori, se afla sub filtrul de aer, in partea dreapta a clapetei de acceleratie, spune mecanicul.


Desi am avut Punto acum citiva ani nu-mi aduc aminte de acei senzori deoarece nu am avut probleme deloc cu motorul masinii.
S-ar putea ca acei senzori sa fie cei care masoara temperatura si volumul de aer (indirect prin masurarea presiunii) care intra in amestecul carburant. Pe baza informatiilor de la ei ECU-ul stabileste cantitatea de benzina injectata. insa daca cel putin unul din acei senzori este defect apare ' butoiasul' portocaliu pe bord si eroare la diagnoza. Motorul functioneaza si cu acei senzori defecti considerind temperatura aerului cea ambianta si o presiune de referinta inscrisa in memoria lui - aici ar fi necesara cunoasterea pozitiei clapetei de acceleratie.
Ar pute fi de asemeni o defectiune a socului automat,ramine tot timpul deschis, ceea ce duce la un volum mare de aer atunci cind motorul este cald; pentru a vizualiza acest lucru ti-am cerut sa faci experimentul.
Sau , daca exista, acel senzor pt. pozitia clapetei si ar da informatii gresite atunci iar este debalansat raportul aer benzina.

Poate are cineva de pe forum Elearn-ul pentru Punto mk2. Acolo se da descrierea exacta a functionarii motorului.
Asteptam ..... si concediu placut !
DA
0

#87 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 14 August 2008 - 10:09 AM

Multumesc frumos pentru detalii. Astept sa ma intorc din concediu pt. a vede ce hotarare au luat mecanicii. Tot catre acest subiect (debitul de aer ) sau concentrat si ei. In acest moment motorul pare a nu se mai opri pt. ca au decuplat acel senzor iar pe bord apare aprins acel martor care seamana cu un butoias , asa cum spui.
Multa sanatate !
0

#88 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 05 September 2008 - 07:19 PM

Salutare tuturor !
Dupa o luna si jumatate constat ca am batut pasul cam pe loc. S-a facut doar un pas, sper eu de bun augur. Si anume s-a constatat blocarea supapei care regleaza mersul in relanti- admisie aer. Ma surprinde totusi faptul ca acest defect nu apare la tester. Aceasta piesa (motoras) trebie sa o gasesc neaparat.
Ma poate sfatui cineva cum, dar mai ales de unde sa procur mai lesne o astfel de piesa ? Una originala costa 23 de milioane, cel putin asa am primit oferta de la distribuitorii de piese originale. De fapt acel motoras care regleaza debitul de aer din amestecul carburant, se afla pe corpul clapetei de acceleratie si esti nevoit sa cumperi toata placa. Stie cineva cum se scoate acel motoras din corpul clapetei de acceleratie, pentru ca exista posibilitatea de a achizitiona numai motorasul.
Dar si acest lucru pare destul de greu pt. ca una ceri si alta ti se trimite. Toti imi spun sa vin cu piesa in mana sa poata constata dimensiunile de gabari, forma piesei etc.
Am postat si cateva fotografii cu ceea ce imi trebuie mie, poate imi sugereaza cineva vre-o idee.
Sa auzim de bine !http://www.flickr.com/photos/30306170@N08/

Attached File  DSC00007.JPG (861.66K)
Number of downloads: 311
Aceasta este fotografia corpului cu clapeta de acceleratie , motorasul supapei de reglaj de mers in relanti - admisie aer (indicat cu creionul mecanic) , piesa de care eu am nevoie, un alt senzor si suportul pe care se infasoara cablul de acceleratie.

foloseste butonul "Edit"

This post has been edited by icet: 05 September 2008 - 08:15 PM

0

#89 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,254
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 181000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 05 September 2008 - 07:46 PM

View PostFlorian54, on Sep 5 2008, 08:19 PM, said:

Am postat si cateva fotografii cu ceea ce imi trebuie mie, poate imi sugereaza cineva vre-o idee.
Sa auzim de bine !http://www.flickr.com/photos/30306170@N08/


Clapeta nu este actionata de cablul de acceleratie ?
Daca exista motoras atunci poate fi si desfacut din corpul clapetei. Ori este prins cu nituri ori cu o margine de tabla ambutisata.
DA
0

#90 User is offline   Florian54 

  • Group: Members
  • Posts: 35
  • Joined: 28-March 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Barlad
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 06 September 2008 - 04:17 PM

View Postaschiuta, on Sep 5 2008, 08:46 PM, said:

Clapeta nu este actionata de cablul de acceleratie ?
Daca exista motoras atunci poate fi si desfacut din corpul clapetei. Ori este prins cu nituri ori cu o margine de tabla ambutisata.



Ai inteles gresit .
Nu clapeta este problema mea. Da, clapeta de acceleratie este actionata de la pedala prin cablu. Dar nu ea este problema ci acel motaras, indicat cu pixul, care actioneaza un fel de pistonas care inchide si deschide o fanta pentru a permite a intra o anumita cantitate de aer in amestecul carburant. Acest motoras nu are nici o legatura cu clapeta.Doar ca se afla montat pe corpul clapetei. Acest motoras este blocat si trebuie inlocuit sau cumparata tot corpul. Nu are nici nituri, nici o margine de tabla ambutisata. Pare a fi introdus prin presare. Dar, deocamdata nu gasesc nici acest motoras, nici tot corpul, in ansamblul lui. Cel original se ridica la 23 de milioane. Parca este prea mult ! Nici SH-asuri nu am prin preajma . Asa ca !?!
0

Share this topic:


  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Anunturi Gratuite Online