== CLUB FIAT ROMANIA==: Probleme Catalizator! - == CLUB FIAT ROMANIA==

Jump to content

  • 4 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Probleme Catalizator! Se poate curata?

#1 User is offline   norocell 

  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 28-September 08
  • Gender:Male
  • Location:berceni
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 16 April 2009 - 01:43 PM

Azi am fost cu masina la service pt. a vedea de ce mi sa aprins "engine fault" si care este motivu pentru cresterea cosumului instant pt ca inainte nu imi aparea mai mult de 25%si acum depaseste si de 40%, iar cand o scot din viteza si masina se mai misca, in loc de 2-3% cat imi aparea, imi apare 17-18% si nu stiam de la ce ar putea fi. La service mi-au spus ca Catalizatorul este vina la engine fault si acum am auzit ca catalizatoru se poate curata.... Acum nush ce sa fac ori sa il curat ori sa iau unu de la dezmembrari sau unu universal care nu stiu dak e bun!
Voi ce parere aveti?

:osanale:
0

#2 User is offline   B-83-LCN 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 392
  • Joined: 03-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 16 April 2009 - 03:12 PM

Am aceeasi problema, engine fault si butoiasul aprins in bord, pe tester arata ca ar fi catalizatorul nefunctional in parametri normali, concluzia celor de la service sau mai bine zis traducerea, catalizator infundat.

M-am interesat in tot bucurestiul asta si pentru ca acest catalizator este pe galeria de evacuare mi s-a spus de peste tot ca nu se poate curata.
0

#3 User is offline   Dominic 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 1,882
  • Joined: 21-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Magnovaradinum
  • Locatie: Oradea
  • Marca: FIAT
  • Model: Meravigliosa creatura
  • An: 2008

Posted 16 April 2009 - 03:44 PM

Ca sa il "curatati" va incaltati cu niste pantofi cu cateva numere mai mari!
Posted Image
0

#4 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,238
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 177000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 16 April 2009 - 05:29 PM

View Postnorocell, on Apr 16 2009, 02:43 PM, said:

Acum nush ce sa fac ori sa il curat ori sa iau unu de la dezmembrari sau unu universal care nu stiu dak e bun!
Voi ce parere aveti?


Fa urmatoarea incercare
1-spray de curatat contacte bun preferabil luat de la un magazin de electronice
2- filtru de aer curat sau nou
3 - se desface borna - a bateriei; se desfac mufele de la clapeta de acceleratie, de la senzorul MAP si de la cele doua sonde lambda ( mufa gri cu patru fire de la sonda1 - linga clapeta de aceleratie; mufa neagra cu patru fire de la sonda lambda 2 - sub clapeta de aceleratie cam la 15 cm
4 - se da cu spray pe toate mufele si contactele desfacute si se lasa sa se usuce cam 20 min.
5- se pun la loc mufele de la clapeta si senzorul MAP; se lasa desfacute mufele de la sonde.
6 - se schimba filtru de aer daca este cazul si se pune la loc borna de la baterie
7 - se incalzeste motorul si apoi se merge in treapta a 3 a de viteza citiva kilometrii ( 5 -7 ) cu o viteza de 90 - 110 Km/h adica cu o turatie a motorului in jur de 5000 rot/ min. (Ai grija sa nu iei amenda pt viteza ). In felul acesta fortezi o circulatie mare prin catalizator si vezi si cum se comporta motorul.
8 - acum mergi normal si verifica indicatiile de la compu' de bord - tot cu sondele lambda deconectate
9 - conecteaza sondele si vezi daca apar modificari. Sonda 1 ( mufa gri ) are cea mai mare importanta.
10 - zi-ne si noua niste concluzii.
DA
0

#5 User is offline   norocell 

  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 28-September 08
  • Gender:Male
  • Location:berceni
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 17 April 2009 - 01:50 PM

View Postaschiuta, on Apr 16 2009, 06:29 PM, said:

Fa urmatoarea incercare
1-spray de curatat contacte bun preferabil luat de la un magazin de electronice
2- filtru de aer curat sau nou
3 - se desface borna - a bateriei; se desfac mufele de la clapeta de acceleratie, de la senzorul MAP si de la cele doua sonde lambda ( mufa gri cu patru fire de la sonda1 - linga clapeta de aceleratie; mufa neagra cu patru fire de la sonda lambda 2 - sub clapeta de aceleratie cam la 15 cm
4 - se da cu spray pe toate mufele si contactele desfacute si se lasa sa se usuce cam 20 min.
5- se pun la loc mufele de la clapeta si senzorul MAP; se lasa desfacute mufele de la sonde.
6 - se schimba filtru de aer daca este cazul si se pune la loc borna de la baterie
7 - se incalzeste motorul si apoi se merge in treapta a 3 a de viteza citiva kilometrii ( 5 -7 ) cu o viteza de 90 - 110 Km/h adica cu o turatie a motorului in jur de 5000 rot/ min. (Ai grija sa nu iei amenda pt viteza ). In felul acesta fortezi o circulatie mare prin catalizator si vezi si cum se comporta motorul.
8 - acum mergi normal si verifica indicatiile de la compu' de bord - tot cu sondele lambda deconectate
9 - conecteaza sondele si vezi daca apar modificari. Sonda 1 ( mufa gri ) are cea mai mare importanta.
10 - zi-ne si noua niste concluzii.

NU MA BAG SA DESFAC MUFELE DE LA SONDELE LAMBDA CA AM INELES CA DUPA AIA TREBUIE SA O BAG PE TESTAR CA SA II DAU DRUMU SAU CEVA DE GENU ASTA CA NU PREA MA PRICEP

nu mai scrie cu litere mari
0

#6 User is offline   B-83-LCN 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 392
  • Joined: 03-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucale
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 22 April 2009 - 08:54 AM

:offtopic: dominic esti foarte amuzant, daca prin astfel de postari ai ajuns la numarul 1365, e clar ce e de capul tau.
:ontopic: aschiuta, multumim pentru sfat, consider ca e de luat in calcul, sincer o sa incerc metoda si o sa va tin la curent.
0

#7 User is offline   Dominic 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 1,882
  • Joined: 21-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Magnovaradinum
  • Locatie: Oradea
  • Marca: FIAT
  • Model: Meravigliosa creatura
  • An: 2008

Posted 22 April 2009 - 04:01 PM

Sa o luam usor...

Titlul topicului: "Probleme Catalizator. Cum se poate curata?"

Eu am zis:

View PostDominic, on Apr 16 2009, 04:44 PM, said:

va incaltati cu niste pantofi cu cateva numere mai mari!


Aschiuta a zis:

View Postaschiuta, on Apr 16 2009, 06:29 PM, said:

7 - se incalzeste motorul si apoi se merge in treapta a 3 a de viteza citiva kilometrii ( 5 -7 ) cu o viteza de 90 - 110 Km/h adica cu o turatie a motorului in jur de 5000 rot/ min. (Ai grija sa nu iei amenda pt viteza ). In felul acesta fortezi o circulatie mare prin catalizator si vezi si cum se comporta motorul.


Eu nu contest faptul ca Aschiuta are niste cunostinte net superioare alor mele in ceea ce priveste mecanica, dar nu stiu de unde pana unde concluzionezi ca

View PostB-83-LCN, on Apr 22 2009, 09:54 AM, said:

e clar ce e de capul tau.


Am incercat ca intr-un spirit de gluma sa iti explic ca singura metoda de "curatare" a catalizatorului e inducerea unui debit si a unui volum mai mare de gaze prin el. Catalizatorul nu e o piesa proiectata sa fie curatata, si in 90% din cazuri, responsabili de infundarea lui sunt utilizatorii!

Mai e o metoda de curatare, relatata de un coleg forumist (din partea mea esti liber sa o incerci), care si-a curatat catalizatorul in Sofia chiar foarte ieftin.

View Postavaleriu2000, on Feb 7 2009, 10:37 AM, said:

tot mergand pe la service sa schimb uleiul tot ma intrebau oamenii haide-ti sa curata si catalizatorul o sa fie mai bine pt masina si pt buzunarul fumneavoastra , adica consumul va scadea :closedeyes: , eram cam sceptic . In fine am zis hai s-o fac si pasta ca astia nu or vorbi de tampiti . va pot spune ca in oras aveam cam 9-10% exterior cam 7-8,5 % , rezultat acum 6,5-7,5% oras si experior cam 5,5-6 % , acum sunt multumit de consum !
Asa ca recomand la Palio efectuarea acestei operatii, dureaza cam 30 min :lavolan: !!


1366 :happywave:
Posted Image
0

#8 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,238
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 177000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 22 April 2009 - 06:24 PM

View Postnorocell, on Apr 17 2009, 02:50 PM, said:

NU MA BAG SA DESFAC MUFELE DE LA SONDELE LAMBDA CA AM INELES CA DUPA AIA TREBUIE


Folclor !

Scotind sondele lambda amestecul carburant va fi reglat numai de datele memorate in ECU. Daca masina merge bine fara sonde atunci nu-ti mai pui problema catalizatorului ( aprox 30 milioane ) ci pe cea a unei sonde, eventual amindoua ( 4-8 milioane )
Cind reconectezi sondele ECU-ul va tine seama imediat de semnalul electric dat de ele. Chiar daca va ramine memorata eroarea aceasta nu va afecta buna functionare a motorului daca sondele sint bune.
Daca vrei sa NU DAI bani degeaba la service fa testele astea. Altfel degeaba cauti ajutor pe forum. In cel mai bun caz te alegi cu niste " pantofi mai mari "
DA
0

#9 User is offline   norocell 

  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 28-September 08
  • Gender:Male
  • Location:berceni
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 23 April 2009 - 08:40 AM

UNde se afla senzorul MAP? :scarpin:
0

#10 User is offline   norocell 

  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 28-September 08
  • Gender:Male
  • Location:berceni
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 23 April 2009 - 09:09 AM

Unde se afla senzorul MAP ca nu il gasesc :osanale:
0

#11 User is offline   beberazvan_n 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 104
  • Joined: 02-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Branesti
  • Locatie: Branesti , ILFOV
  • Marca: FIAT STILO
  • Model: Stilo
  • An: 2003

Posted 23 April 2009 - 10:34 AM

Dominic, si unde si-a facut curatarea catalizatorului? si la ce pret?
0

#12 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,238
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 177000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 23 April 2009 - 05:41 PM

View Postnorocell, on Apr 23 2009, 10:09 AM, said:

Unde se afla senzorul MAP ca nu il gasesc :osanale:



Marcat cu cercul alb. Sageata verde arata mufa de la injectoare

Attached File  image001.jpg (375.32K)
Number of downloads: 551
DA
0

#13 User is offline   Dominic 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 1,882
  • Joined: 21-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Magnovaradinum
  • Locatie: Oradea
  • Marca: FIAT
  • Model: Meravigliosa creatura
  • An: 2008

Posted 23 April 2009 - 08:02 PM

View Postbeberazvan_n, on Apr 23 2009, 11:34 AM, said:

Dominic, si unde si-a facut curatarea catalizatorului?

beberazvan_n, eu il citasem pe avaleriu2000, el si-a curatat (de tot dupa parerea mea) catalizatorul... Nu iti recomand sa faci la fel!
Posted Image
0

#14 User is offline   norocell 

  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 28-September 08
  • Gender:Male
  • Location:berceni
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 24 April 2009 - 11:41 AM

View Postaschiuta, on Apr 16 2009, 05:29 PM, said:

Fa urmatoarea incercare
1-spray de curatat contacte bun preferabil luat de la un magazin de electronice
2- filtru de aer curat sau nou
3 - se desface borna - a bateriei; se desfac mufele de la clapeta de acceleratie, de la senzorul MAP si de la cele doua sonde lambda ( mufa gri cu patru fire de la sonda1 - linga clapeta de aceleratie; mufa neagra cu patru fire de la sonda lambda 2 - sub clapeta de aceleratie cam la 15 cm
4 - se da cu spray pe toate mufele si contactele desfacute si se lasa sa se usuce cam 20 min.
5- se pun la loc mufele de la clapeta si senzorul MAP; se lasa desfacute mufele de la sonde.
6 - se schimba filtru de aer daca este cazul si se pune la loc borna de la baterie
7 - se incalzeste motorul si apoi se merge in treapta a 3 a de viteza citiva kilometrii ( 5 -7 ) cu o viteza de 90 - 110 Km/h adica cu o turatie a motorului in jur de 5000 rot/ min. (Ai grija sa nu iei amenda pt viteza ). In felul acesta fortezi o circulatie mare prin catalizator si vezi si cum se comporta motorul.
8 - acum mergi normal si verifica indicatiile de la compu' de bord - tot cu sondele lambda deconectate
9 - conecteaza sondele si vezi daca apar modificari. Sonda 1 ( mufa gri ) are cea mai mare importanta.
10 - zi-ne si noua niste concluzii.


AM FACUT CUM AI ZIS TU DAR NU SE CUNOASTE NIMIK SI CA AM MERS CU EA NUMAI IN TURATI MARI MI-A CRESCUT SI TEMPERATURA LA APA, NU CRED CA FOLOSESTE LA CEVA METODA ASTA.....
CRED CA PANA LA URMA IMI CUMPAR UN CATALIZATOR DE LA DEZMEMBRARI SI IMI REZOLV TOATE PROBLEMELE, AVETI IDEE CUM IMI DAU SEAMA DAK E BUNA CATALIZATORUL?


Nu mai cita postul anterior in totalitate.
Incearca sa scrii normal nu cu majuscule. Scrisul cu litere mari pe net apare ca si cum te-ai rasti la cineva.

0

#15 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,238
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 177000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 24 April 2009 - 05:59 PM

View Postnorocell, on Apr 24 2009, 12:41 PM, said:

AM FACUT CUM AI ZIS TU DAR NU SE CUNOASTE NIMIK SI CA AM MERS CU EA NUMAI IN TURATI MARI MI-A CRESCUT SI TEMPERATURA LA APA, NU CRED CA FOLOSESTE LA CEVA METODA ASTA.....


Daca catalizatorul era infundat nu mai atingeai tu turatii mari in sarcina deoarece evacuarea gazelor era strangulata de catalizator.
Faptul ca a crescut temperatura apei ( banui ca acul sa dus peste jumatate ) inseamna ca termostatul sau radiatorul de racire sau ventilatorul acestuia merg defectuos .

Asteptam sa spui cum se comporta motorul fara sonde; trage, are putere se duce pina in 6500 rot /min, scoate sau nu fum, merge rotund sau nu la relanti, ce consum arata CB-ul.
Apoi o comparatie cind cuplezi sondele; exista sau nu diferente.

Da mai multe date. Faptul ca butoiasul sta aprins nu inseamna neaparat catalizator defect.
DA
0

#16 User is offline   norocell 

  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 28-September 08
  • Gender:Male
  • Location:berceni
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 25 April 2009 - 12:00 AM

View Postaschiuta, on Apr 24 2009, 05:59 PM, said:

Daca catalizatorul era infundat nu mai atingeai tu turatii mari in sarcina deoarece evacuarea gazelor era strangulata de catalizator.
Faptul ca a crescut temperatura apei ( banui ca acul sa dus peste jumatate ) inseamna ca termostatul sau radiatorul de racire sau ventilatorul acestuia merg defectuos .

Asteptam sa spui cum se comporta motorul fara sonde; trage, are putere se duce pina in 6500 rot /min, scoate sau nu fum, merge rotund sau nu la relanti, ce consum arata CB-ul.
Apoi o comparatie cind cuplezi sondele; exista sau nu diferente.

Da mai multe date. Faptul ca butoiasul sta aprins nu inseamna neaparat catalizator defect.

Deci am mers numai cu a III-a cam cu 100km/h nu m-am uitat la turometru apa a crescut un pic dar dar in momentu cand oprisem motoru si cand am pus contact era un pic peste jumate acu de la temperatura iar cand am pornit acul de la apa si-a revenit imediat...cu sondele nu sa simtit nici o diferenta parca tragea mai bn fara ele conectate si consumu era normal 9-10%
dar acum nush dak imi indica bn consumu dar in bord imi apare un consum de 8.5-8.8% in oras ce-a ce mi se pare super, dar dak ma dau la ea afara de ex imi ia 10 % cu o viteza constanta de 100km/ h e normal? si mai am o problema care nush de la ce este, mie m-i sa dat consumu instant peste cap dak o scot din viteza si o las pe ea sa mearga imi apare consumu de 20% cea ce nu imi aparea asa inainte imi dadea undeva la 2-3%, aveti idee de la ce ar putea fi?
:osanale:
0

#17 User is offline   alex87_stilo 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 1,332
  • Joined: 24-January 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo 1.6 16v Dynamic
  • An: 2002

Posted 25 April 2009 - 10:15 AM

Eu am avut catalizatorul infundat si simptomele erau, pe langa consumul de 18l/100km in oras, aveam un demaraj comparabil cu cel al undei Dacii 1300. Oricum, pretul unui catalizator e in jur de 55 de milioane (la reprezentanta). O solutie ar putea fi, daca intr-adevar e infundat, sa-l tai si sa scoti sitele din el si atunci masina va merge normal. Doar ca vei avea probleme la ITP si vei avea Engine Fault aprins.
My FIAT is fantastic

Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic
2002
Ex: Fiat Seicento 1.1 S 2002
0

#18 User is offline   iliemari 

  • Membru interesat
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 181
  • Joined: 11-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Locatie: Iasi
  • Marca: FIAT
  • Model: stilo 1.6 16V
  • An: 2002

Posted 25 April 2009 - 01:29 PM

View Postnorocell, on Apr 25 2009, 01:00 AM, said:

Deci am mers numai cu a III-a cam cu 100km/h nu m-am uitat la turometru apa a crescut un pic dar dar in momentu cand oprisem motoru si cand am pus contact era un pic peste jumate acu de la temperatura
:osanale:


aschiuta are dreptate......sigur iti functioneaza si racirea defectuos, eu am avut ceva probleme cu demarajul, era extrem de lent...probabil tot ceva infundat(catalizator?... cine stie), oricum obisnuiam sa merg intr-a II-a cu 90-100 km/ora...poate chiar si mai mult si nu mi-a trecut niciodata acul de la temperatura peste jumate...(o tineam asa timp de peste 5 min. cu siguranta)...am auzit ca, in cazul catalizatorului infundat, daca o coxezi un pic noaptea cateva zeci de KM fara sa o lasi sa rasufle.....ar trebui sa vezi tabla inrosita la catalizator....eu nu am incercat...daca sunt voluntari sa posteze dupa...asta in caz ca au cum sa vada catalizatorul....:D
______________________
''Senza parole''
0

#19 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,238
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 177000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 25 April 2009 - 03:32 PM

View Postnorocell, on Apr 25 2009, 01:00 AM, said:

dar dak ma dau la ea afara de ex imi ia 10 % cu o viteza constanta de 100km/ h e normal? si mai am o problema care nush de la ce este, mie m-i sa dat consumu instant peste cap dak o scot din viteza si o las pe ea sa mearga imi apare consumu de 20% cea ce nu imi aparea asa inainte imi dadea undeva la 2-3%, aveti idee de la ce ar putea fi?


!0% este consumul instant sau mediu ?
Cind o scoti din viteza consumul de 20% este cu sondele cuplate sau fara sonde?. Dar turatia motorului cit este ?
O sonda lambda ce functioneaza defectuos poate sa forteze computerul sa comande injectoarele sa se deschida mai mult.
O inspectie pe traseul evacuarii n-ar strica.S-ar putea sa ai gauri prin evacuare sau racordul flexibil crapat. Pune-o pe tester si noteaza codurile de eroare ca sa vedem cam pe unde ar fi problema.
Daca zici ca doar putin a crescut temperatura si a revenit imediat atunci acolo este in regula.
DA
0

#20 User is offline   ButonEL 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 391
  • Joined: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo 1,6 16V
  • An: 2002

Posted 28 April 2010 - 09:58 PM

Aduc un pic la viata acest topic in urma une vizite la AutoItalia.
De ceva timp imi apare engine fault fapt pentru care m-am programat astazi de dimineata la service pentru o testare referitoare la eroare enuntata mai devreme. Dupa testele de riguare plus test injectie martor aprins sunt informat ca este o problema cu, catalizatorul. Persoana de legatura imi spune ca, catalizatorul nu comunica cu testerul, concluzia generala fiind: catalizator defect. Daca este asa cum spune el inseamna ca CB nu primeste "informatii" de la catalizator? Sondele Lambda sunt ok, consum mare pot sa spun ca il am doar in oras, 12-13% iar afara media este in jur de 6-7% in fuctie de viteza, masina nu scoate fum iar viata are, merge in parametri normali. Revenind la catalizator, acesta are senzori, se pot curata? Ma gandesc si eu (sper) sa fie bun catalizatorul dar sa fie o intrerupere intre acesta si CB, cuget astfel pentru ca nu imi vine (si nu am) sa dau 7300 de ron pt unul nou.
In orice caz cel de la AutoItalia mi-a spus sa ma astept la reaparitia erorii pe bord dar acum nu vreau sa ma gandesc la asa ceva pentru ca de la service si pana acasa arata atat de frumos bordul... fara nici un martor aprins... eee... ce viata... :X
In viata vestile bune sosesc in egala masura ca cele rele. (si nu este o regula)
Lucrurile pe care nu le cunosti nu au cum sa iti faca rau.

Imagine postata
0

#21 User is offline   alex87_stilo 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 1,332
  • Joined: 24-January 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo 1.6 16v Dynamic
  • An: 2002

Posted 29 April 2010 - 12:03 AM

View PostButonEL, on 28 April 2010 - 09:58 PM, said:

. Persoana de legatura imi spune ca, catalizatorul nu comunica cu testerul, concluzia generala fiind: catalizator defect.

=))))))))
Mda asta e tipic pt Autoitalia. Eu am schimbat catalizatorul pentru ca era infundat si masina nu mai tragea deloc. Daca zici ca masina are viata nu are cum sa fie o problema de catalizator. Asa fac cei de la Autoitalia, incearca sa te faca sa dai bani pe catalizator, tu dai 7300 RON sau cat ai zis ca costa si ei de fapt iti schimba sonda lambda. Sincer eu cred ca sonda poate fi problema, daca zici ca ai doar consumul mai mare si in rest motorul merge bine. Desi 12-13 in oras si 6-7 afara mi se pare un consum ok. Eu zic sa te duci sa pui testerul la cineva mai de incredere.
My FIAT is fantastic

Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic
2002
Ex: Fiat Seicento 1.1 S 2002
0

#22 User is offline   Blazer 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 946
  • Joined: 09-December 09
  • Gender:Male
  • Interests:doua mari si late.....Masinile si Rottweiler-ii
  • Locatie: Cernavoda
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo 1,6 BZ 16v
  • An: 2002

Posted 29 April 2010 - 08:24 AM

Aceeasi problema cu butoiasul aprins si engime fault o am si eu.
Eu am scos mufa de la sonda lambda (cea care este pe sistemul de evacuare, sus la motor) si masina trage si urca in ture bine si cu mufa scoasa si cuplata.
Parca am observat (sau poate mi se pare) ca atunci cand cuplez mufa mirosul noxelor este mai intepator.
Ce ar putea fi? sonda sau catalizator?
Nu goni mai repede, decat poate ingerul tau sa zboare!!!

Posted Image
0

#23 User is offline   alex87_stilo 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 1,332
  • Joined: 24-January 08
  • Gender:Male
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo 1.6 16v Dynamic
  • An: 2002

Posted 29 April 2010 - 08:41 AM

E sonda lambda 1 cel mai probabil. Costa in jur de 350 RON una Bosch si se schimba foarte usor, dar trebuie stearsa eroarea cu testerul dupa schimbare. Eu am avut probleme si cu sonda lambda 1, pe care am schimbat-o si aveam aceleasi simptome: engine fault si butoiasul aprins si un miros destul de puternic de noxe, plus consum ceva mai mare.
My FIAT is fantastic

Fiat Stilo 1.6 16v Dynamic
2002
Ex: Fiat Seicento 1.1 S 2002
0

#24 User is offline   ButonEL 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 391
  • Joined: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo 1,6 16V
  • An: 2002

Posted 29 April 2010 - 08:58 AM

M-am dus la AutoItalia in ideea ca cei de acolo trebuie sa aiba cel mai dotat tester si imi poate da, date cat mai exacte si mai bune. Plus ca am fost la service-ul de pe Blvd. Timisoara unde se zice ca sunt ceva mai de treaba fata de alte parti. Nu imi pare rau dupa 60 de lei cat m-a costat verificarea doar ca sunt dezamagit de raspuns.
In viata vestile bune sosesc in egala masura ca cele rele. (si nu este o regula)
Lucrurile pe care nu le cunosti nu au cum sa iti faca rau.

Imagine postata
0

#25 User is offline   Blazer 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Members
  • Posts: 946
  • Joined: 09-December 09
  • Gender:Male
  • Interests:doua mari si late.....Masinile si Rottweiler-ii
  • Locatie: Cernavoda
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo 1,6 BZ 16v
  • An: 2002

Posted 29 April 2010 - 11:36 AM

Quote

E sonda lambda 1 cel mai probabil.

Si cum pot fi sigur ca asa e? Trebuie sa ma duc la Fiat la un test?
Nu goni mai repede, decat poate ingerul tau sa zboare!!!

Posted Image
0

#26 User is offline   maryus_fiat 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 532
  • Joined: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:targoviste
  • Locatie: Targoviste
  • Marca: Fiat Punto 1.2 8v
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 29 April 2010 - 11:51 AM

Desi nu detin stilo ci punto am aceeasi problema cu martorul motor aprins.Insa este aprins de aproape 4 ani.Asta-vara s-a stins din senin pentu circa 1 luna iar apoi s-a reaprins.Consumul este de 5.5% in afara si 7-8-9% in oras.Multi mi-au zis ca e de la catalizator.As incerca si eu metoda spusa mai sus cu deconectarea sondelor si o talpa mai grea dar mi-e frica sa nu stric ceva mai rau.Ce va mai intreb...cu catalizator infundat mai ai consumul asta sau poti sa mai prinzi viteza maxima a masinii?
0

#27 User is offline   aschiuta 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Moderators
  • Posts: 1,238
  • Joined: 30-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Locatie: Bacau
  • Marca: Fiat Stilo 1.6 , 177000 Km
  • Model: Dynamic 5 usi
  • An: 2002

Posted 29 April 2010 - 08:22 PM

View PostButonEL, on 28 April 2010 - 09:58 PM, said:

Persoana de legatura imi spune ca, catalizatorul nu comunica cu testerul, concluzia generala fiind: catalizator defect.


Afirmatia de mai sus cred ca eate inceputul unui banc. Eu m-asi duce la persoana respectiva si i-as spune ca tocmai am gasit mufa de pe catalizator unde se cupleaza testerul.
Acum , revenind la lucruri serioase, catalizatorul este de fapt o incinta cu multe canale fine care sint placate cu metale nobile. Gazele arse care ies din motor trec prin acele canale si in urma reactiilor chimice intre gazele de esapament si metalele nobile se reduce cantitatea de noxe ce ies pe esapament. Fizic catalizatorul se afla linga motor imediat dupa traseul de evacuare si se continua cu tobele de esapament.
In cazul motorului de la Stilo exista doua sonde de oxigen ( lambda ) una situata inainte de catalizator si a doua imediat dupa catalizator. Prima analizeaza continutul gazelor arse imediat la iesirea din motor, inainte de catalizator, si transmite ECU-ului semnale astfel incit amestecul carburant sa fie optim si arderea sa fie cit mai completa iar a doua , situata imediat dupa catalizator, analizeaza continutul gazelor dupa ce au avut loc reactiile chimice mai sus amintite. Rolul celei de a doua sonde este de a face o ajustare fina a functionarii motorului din punct de vedere al amestecului carburant si mai ales de a semnaliza ECU-ului daca catalizatorul este eficent. Daca se depaseste o cantitate prestabilita de noxe dupa catalizator acest lucru va fi semnalizat de aceasta a doua sonda.

Deci in cel mai bun caz testerul " minune " de la Autoitalia putea " sa nu comunice " cu aceasta sonda. Cu catalizatorul in nici un caz numai daca ...... pe acolo pe la ei exista un GENIU.

Pt cei care sint curiosi cum este cu catalizatorul infundat n-au decit sa indese pe teava de esapament o batista si sa porneasca motorul. Dar sa nu insiste prea mult cu experimentul.
DA
0

#28 User is offline   ianina 

  • micut cu 600
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 86
  • Joined: 13-October 07
  • Gender:Female
  • Location:Satu Mare
  • Locatie: Satu Mare
  • Marca: FIAT Stilo
  • Model: Stilo
  • An: 2002

Posted 01 May 2010 - 07:07 PM

Am avut aceiasi problema,
Pe scurt ...
Am mers la fiat pt un test ca mi se parea ca a consumat cam mult si am plecat de la ei pe trailer
Am schimbat catalizatorul, cu 600 lei din dezmembrari (aproape nou), aceiasi problema, am curatat sondele, aceiasi problema, am schimbat injectoarele, tot asa pana am plecat de la ei si am mers la un electrician care a schimbat doua bobine de inductie si merge totul ok.
Catalizatorul vechi nu mai este bun deoarece din mai multe teste d'ale lor au topit toata ceramica din interior.
S nu turezi masina peste 6500 - 6000 deoarece se defecteaza bobinele de inductie si nu mai da curent destul la bujie si prin aceasta aprinderea nu mai este completa in motor iar aprinderea se face si pe evacuare adica in catalizator si se topeste.

Este cam incurcat ce zic dar asta este.
testeaza si bobinele
Butoiasul de engine fault se aprinde si de la bobine desi mie imii dadea eroare de injector.
Ianina,Satu Mare
Fiat Stilo 1,6 16 V, 2002, benzina
0

#29 User is offline   andreias_alexander 

  • Pasionat de Stilo
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 53
  • Joined: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Locatie: Iasi
  • Marca: FIAT
  • Model: Stlo 1,6 16V
  • An: 2001

Posted 22 May 2010 - 11:31 PM

...Nu e dracu chiar asa de negru nici daca intr-adevar catalizatorul a murit pe bune! Eu am schimbat la mine obiectu':))si am facut-o zambind. De ce? Pai simplu: m-am dus la reprezentanta in Iasi:anul trecut costa 1450 de euro, scula cica, originala, cu substrat ceramic, bla bla... dom'le, n-ai ce zice:)). Maica-mea traieste in Italia; o sun, ii spun ce sa caute, gaseste in cel mai obscur posibil magazin de piese auto de la ea din oras, acelasi producator, catalizator nou,cu substrat metalic care eu personal sunt de parere ca e mult mai rezistent la socuri termice si dinamice si are si o durata mai lunga de viata, pret, bomba: 300 de euro. si mi l-a pus frumos la pachetel cu 50 de euro, intr-o saptamana a fost la baiatu', l-am montat frumos si...normal, ca merge brici:)) Asadar, pret final cam de dezmembrari din Romania!
Deci vreau sa va spun ca, atentie mare: ORIGINAL e una, DEDICAT este altceva! Fiti cu bagare de seama, nu va spun tampenii! Eu personal cam asa imi procur piesele la Stilo, si am mai ajutat si alti tovarasi care ii cunosc cu Stilo si au apelat la mine si au fost multumiti!
BAFTA MULTA VA DORESC SI SA AUZIM TURATII!
AAAA...si sa nu uit!Grija mare si cu testerele, ca mie un Examiner original dedicat Fiat mi-a prajit de 2 ori calculatorul si tre sa fii tare rau de clanta ca baietii gasesc una-doua motive de eschiva ca sa scape de plata!Eu sunt certat tare cu Testerele si nu apelez decat doar cand, chiar nu ii mai dau de cap pas-cu-pas!

This post has been edited by andreias_alexander: 22 May 2010 - 11:34 PM

Alex, Iasi
Bad boy 4 life
Fiat Stilo Coupe, 1.6 16V 2001, 125 CP
0

#30 User is offline   Danfan 

  • Group: Members
  • Posts: 21
  • Joined: 23-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Locatie: Timisoara
  • Marca: Fiat
  • Model: Stilo 1.6 16V

Posted 12 March 2012 - 09:44 PM

Salut,

Eu sunt nou pe aici si asi dori sa va impartasesc din putina mea experienta cu masinuta asta :) Fiat Stilo.
Mi-am cumparat-o de curand.
Inainte sa o cumpar am fost la un service Fiat sa o testez.In afara de faptul ca nu mergea motorul rotund (in relanti oscila de la 800 la 500 rot/min) era o.k. Cei de la service au spus ca problema e de la bobina de inductie nr. 1.Am zis o.k.Am s-o cumpar ii schim bobina de inductie si totul va fi roz.:) Dupa ce am facut actele m-am dus la un alt tester. Acelasi rezultat. Bobina de inductie nr. 1 functiona necorespunzator sau deloc.
Deci am zis nu-i asa grav. Am adus masina acasa. Am cumparat bujii noi,bobina de inductie,filtru de aer si le-am schimbat.Efectul a fost 0.Motorul tot nu mergea rotund in special in relanti.
Astazi am fost la un alt test. Concluzia a fost: 80% catalizator infundat, 20% clapeta de admisie(sau cum o cheama) trebuie curatata sau inlocuita.
Eu sper sa fie acea clapeta de vina caci altfel... e cam naspa.:)


P.S.
Daca motorul e la relanti si oscileaza intre 800-500 rot/min si pornesc clima rot/min ajung la 800 si nu mai oscileaza desi parca tot simt niste mici trepidatii in scaun.Daca opresc clima oscilatiile alea mari revin.Mentionez ca in rest masina merge bine si motorul trage si merge foarte bine in orice viteza.


Voi ce parere aveti.

This post has been edited by Danfan: 12 March 2012 - 09:45 PM

0

Share this topic:


  • 4 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Pachete promo consumabile AR, FIAT, LANCIA