== CLUB FIAT ROMANIA==: Mers Intrerupt Si Trepidatii Motor - == CLUB FIAT ROMANIA==

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Mers Intrerupt Si Trepidatii Motor

#1 User is offline   danna 

  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 28-April 09
  • Locatie: bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto 1.2

Posted 03 May 2009 - 05:50 PM

Salut.
E primul meu post desi am urmarit discutiile voastre de ceva vreme. Am un Fiat Punto cu motor de 1.2 8 valve (cod motor 188A4000), an fabricatie 2000 care sta de mai bine de doua sptamani in parcare pentru ca nu resusesc sa ii dau de cap...Masina a inceput in prima faza sa trepideze usor la relanti. Apoi trepidatiile au inceput si in viteza.. :wallbanger:
Am dus-o frumos la service si am inceput:
- am verificat bujiile+ fisele- toate sunt ok
- am curatat injectoarele la ultrasunete si in urma testelor functioneaza PERFECT.
- am pus-o pe tester: sonda lamda este ok, baterie ok...etc..

La tester, masina a avut totusi o eroare: "supapa cilindrul 1 blocata". Dupa stergerea acestei erori, masina si-a revenit ...Insa dupa vreo 2 km au reaparut trepidatiile. Am conectat a doua oara testerul si nu mai arata nicio eroare, dar masina merge la fel de prost.

Astept cu nerabdare solutii din partea voastra.. :rolleyes:
Multumesc.
0

#2 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 03 May 2009 - 08:44 PM

vorbeste cu cei de la service sa iti faca un tester in miscare poate a capta eroarea atunci cand apare,vad ca na-i zis nimic de vreun martor aprins deci e eroare instantanee. Bafta!
"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#3 User is offline   totonel 

  • Group: Members
  • Posts: 48
  • Joined: 13-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures
  • Locatie: Targu Mures
  • Marca: fiat
  • Model: punto
  • An: 2000

Posted 04 May 2009 - 07:41 PM

Daca ti-a aparut eroare de supapa blocata nu prea ai ce face cu testere si chestii electronice. E cel mai probabil o defectiune mecanica (de la uzura poate s-a deformat tija de la supapa s-au s-au uzat tachetii, caz in care ar trebui sa si tacane), solutia find ca cineva priceput sa desfaca motorul si sa vada ce are. Personal am avut si eu probleme cu motorul si am ajuns la concluzia ca nu merita service-urile fiat, de fapt nici un fel de service exceptand cele unde cunosti pe cineva de incredere. Sper sa gasesti un astfel de service. Bafta
0

#4 User is offline   pinball27 

  • Membru interesat
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 250
  • Joined: 20-May 08
  • Gender:Male
  • Location:vs
  • Locatie: vaslui
  • Marca: fiat
  • Model: punto 1.2 8v
  • An: 2001

Posted 04 May 2009 - 08:47 PM

Cred ca ceva e gresit . Poate eroarea este de la injector si nu de la supapa . Nu poate sti calculatorul ca s-a blocat o supapa plus ca e putin probabil sa se blocheze o supapa. Incearca la alt service .
0

#5 User is offline   Cip 

  • FIAT advisor
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 2,829
  • Joined: 13-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Albea 1.4
  • An: 2006

Posted 04 May 2009 - 09:11 PM

Cand se blocheaza o supapa motorul face urat, in plus, consuma foarte mult. E posibil sa fie un injector ci probleme, supapa e mecanica, calculatorul nu depisteaza mecanica, poate electronica!
0

#6 User is offline   Cory 

  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 16-April 09
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto
  • An: 2001

Posted 04 May 2009 - 10:08 PM

Hello,

Acelasi lucru l-am patit si eu.. trepida la relantiu, dupa in mers.. manca ulei la greu, mai mult de atat, nu mai indica corect consumul, apoi am ramas cu ea in drum.. si intr-un final nu a vrut sa mai porneasca nici in ruptul capului.. cu toate ca dadea scantaie.. am verificat fise, bujii, cureaua de distibutie sa nu fi fost sarita de la punct, etc..
Am suit-o pe platforma pana la autoitalia.. am stat de la 8 dimineata pana la 12 dupa amiaza sa-i dea de cap, au verificat ceea ce verificase si eu deja, i-au facut diagnoza, au incercat cu un calculator de la alta masina, si nu au reusit.
Mi-au spus s-o las acolo, cam dupa 1 saptamana, m-au sunat sa vin la 6 seara ca e gata..
M-am dus fericita sa mi-o iau, culmea.. nu mai era nimeni sa-mi dea detalii, respectiv ce a avut..
De platit, am avut manopera.. pe ce.. nu se stia.. vreo 2 mil.. (asta se intampla in vara anului trecut)
In fine, deja nu mai conta..
La vreo doua zile.. am constatat ca se auzea ceva la teava de esapament (ca un ticait).. dupa ce am ambalat-o mai tare, la relantiu.. a bubuit.. ca si cand ar fi avut un gunoi..
Cert este ca de atunci nu am mai avut astfel de probleme..

In schimb au aparut altele..

Cand este mai frig afara, daca nu las nivelul apei sa se ridice la 90 de grade la pornire.. dupa 2-3 minute.. nu se mai alimenteaza in mers.. insa de turat.. se tureaza..
Din cate am inteles, au mai avut si altii astfel de probleme..
0

#7 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 05 May 2009 - 07:59 AM

Vezi postareadanna, la May 3 2009, 06:50 PM, a spus:

....

dupa cum spuneau si colegii mai sus, supapa e mecanica (hidraulica mai exact) si orice nefunctionare corespunzatoarea a acesteia nu poate fi detectata de ECU ca si cod de eroare
Supapa cilindru blocata e mai degraba interpretarea data de mecanic codului de eroare..engleza joaca feste multora din pacate..
Cel mai probabil e vb de o eroare legata de aprinderea/arderea in cilindru 1.
Fise, bujii verificate..aici am mari rezerve..
daca fisa sa zicem ca cu un ohmetru ar merge testata, desi nu rezulta daca are scurgeri la masa pe undeva, bujia chiar nu stiu cum se verifica altfel decit "ochiometric" sau cu eterna punere la masa...dar asta nu e dacie...
Parerea mea este daca ai posibilitatea schimba bujiile, si fa rost imprumut de un set de fise de test.
Trebuie verificata si bobina..
Asteptam vesti

This post has been edited by fiatUNOd: 05 May 2009 - 08:00 AM

" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#8 User is offline   Cip 

  • FIAT advisor
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 2,829
  • Joined: 13-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Albea 1.4
  • An: 2006

Posted 05 May 2009 - 09:29 AM

Aha! Ai zis-o bine cu bobina, stim ca e boala lor!
0

#9 User is offline   danna 

  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 28-April 09
  • Locatie: bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto 1.2

Posted 05 May 2009 - 09:31 AM

Multumesc pentru raspunsuri.
Intr-adevar "supapa cilindru" in limbajul testerului inseamna "injector aferent cilindrului...", deci se pare ca eroarea ramasese stocata de cand erau probleme cu injectoarele. Intre timp am mai verificat odata injectoarele si printr-o metoda mai "primitiva" :biggrin: adica s-a desfacut rampa de injectoare si s-au testat pe masina cu rampa desfacuta. Totul OK, deci injectoarele ies 100% din discutie, mai ales ca nici eroarea nu mai apare pe computer.

Cat despre partea cu fisele, aveti dreptate, cel mai bine ar fi sa le inlocuiesc pentru a fi sigura ca nu sunt probleme acolo insa voi incerca sa gasesc un set de imprumut ca nu se merita sa le schimb daca nu de acolo e problema. Totodata caut o modalitate sa verific bobina... daca aveti ceva sfaturi mi-ar prinde bine.
Nu am gasit pe nimeni cu motor ca al meu sa putem schimba bobina pentru cateva minute.

La ultima verificare la service mi s-a spus ca sunt sanse sa fie de la bobina pentru ca "nu da scanteie albastra ci rosie". Acum nu stiu cat de "profi" este aceasta metoda de verificare sau cat de concludenta, insa e singurul indiciu pe care il am.
In concluzie, daca mai aveti vreun sfat in privinta testarii bobinei sau fiselor, ori daca mai aveti vreo idee de la ce ar putea fi trepidatiile... astept reply.
Va multumesc mult.

LE: mai scriu odata tipul motorului in cazul in care cineva este dispus sa sacrifice 1-2 ore sa mergem la service sa ma ajute cu schimbul bobinei: 1.2 8v tip: 188A4000 an fabricatie 2000

This post has been edited by danna: 05 May 2009 - 09:34 AM

0

#10 User is offline   Catalin Punto 

  • Group: Members
  • Posts: 11
  • Joined: 05-April 09
  • Locatie: Ploiesti
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto MkII
  • An: 2002

Posted 05 May 2009 - 02:30 PM

Buna!

Incerc si eu sa iti vin in ajutor cu cateva informatii din Autodata.Sper sa iti fie de folos...
Deci, daca te pricepi sa lucrezi cu un mic multimetru poti sa verifici chiar tu daca ai probleme la bobina.Daca nu, chiama un prieten care se pricepe...Atasat, ai print screen-urile din Autodata.
Deci, la conectorul 1, intre terminalii 1 si 2 trebuie sa existe o valoare intre 0.49-0.60 ohmi.La conectorul 2(bobina de inalta tensiune), trebuie sa ai intre 6,66-8.14 Kohm.Intre terminalii conectorului 1 si terminalii conectorului 2 presupun ca nu trebuie sa ai nici o valoare,deoarece cred ca asta e un transformator ridicator de tensiune si orice scurt-circuit intre bobine ar duce la prajirea calculatorului.
In speranta ca ti-am fost catusi de putin de ajutor, iti urez bafta la masuratori.
Cu stima.

Attached File(s)


0

#11 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 06 May 2009 - 11:23 AM

Buna ziua coegii mei forumisti!Ieri am avut si eu o supriza din partea buburuzei mele,in timp ce mergeam prin traficul infernal din iasi,masina a inceput sa tremure mai ales in a 2a.Ajung acasa,o parchez, deschid capota si ma duc direct spre bujii,fise si bobine.Am controlat si dadeau scantee,motorul avea un miros asemanator sulfului.Dupa ce am scos si curatat bujii si contactele inclusiv borne,masina si-a reventi in proportie de 95%,adica la o accelerare mai brusca tot tremura un pic si pana la 2500 de turatii parca era blocata,nu avea putere,si dupa 2500 pleaca ca din pusca ca in prima zii.Astept si eu niste sfaturi.Salarul il iau saptamana viitoare deci mai am de asteptam cu diagnosticarea.Bafta!

This post has been edited by roby_lup: 06 May 2009 - 11:23 AM

"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#12 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 06 May 2009 - 12:23 PM

Vezi postarearoby_lup, la May 6 2009, 12:23 PM, a spus:

...

90% fisa de cilindrul 2 ( se numara de la cutie inspre curea) are pierderi la masa, izolatie compromisa. restul de 10% celelalte 3 fise :happywave:

This post has been edited by fiatUNOd: 06 May 2009 - 12:24 PM

" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#13 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 06 May 2009 - 12:42 PM

Deci 100% trebuie schimbate fisele!Multumesc mult! a si inca o intrabare: Fisele se pun in ordinea marimi nu?


Multumesc mult inca odata!Acum ma pun pe cautat fise!O intrebare: set de fise Magnetti Marelli pot fii mai ieftine decat cele bosch ca eu asa am gasit!

This post has been edited by roby_lup: 06 May 2009 - 01:29 PM

"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#14 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 06 May 2009 - 01:02 PM

Vezi postarearoby_lup, la May 6 2009, 01:42 PM, a spus:

.... Fisele se pun .......

Da dar recomandarea mea este sa le inlocuiesti pe rind cite una sa nu inversezi in delco ordinea de aprindere
scoti una complect o schimbi
scoti a doua schimbi
etc etc
" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#15 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 06 May 2009 - 09:44 PM

O intrebare: set de fise Magnetti Marelli pot fii mai ieftine decat cele bosch ca eu asa am gasit?

This post has been edited by roby_lup: 06 May 2009 - 09:44 PM

"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#16 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 09 May 2009 - 04:26 PM

Buna ziua!Revin cu acceiasi problema de acum cateva zile! fiatUNOd mi-ati spus sa ca e de vina fisa 2,le-am schimbat azi toate si la fel face,parca a mers 2 min mai bine sau era doar efectul placebo dar acum face la fel,ma gandesc ca acum din greseala poate am schimbat locul la vreo fisa,exista o ordine,o schema ceva? sau poate sa fie si de la alceva,stiu eu bujii,bobine.Sper ca ma poate cineva ajuta!
"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#17 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 10 May 2009 - 09:07 AM

Le-ai schimbat 1 cite 1?
atunci slabe sanse sa le fi inversat
Verifica la fisele ce le-ai dat jos, capatul dinspre sa ii zicem delco, si vezi daca vreuna dintre ele pare a fi oxidata.
Daca da, vezi in capacul de delco in locul unde e pusa cea noua daca nu cumva e oxidat si in interior si nu face contact.
Daca bujiile sunt ok, cum ai spus, nu tacane motorul exagerat de tare, sau mai tare ca altadata (=injector) atunci tot problema pe aprindere e
Atentie, fisele, in capac trebuie sa intre greu, si sa faca un mic clik cind sunt in pozitie astfel incit sa nu mai miste deloc.
La bord ai vreo eroare (bec apins)?
" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#18 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 10 May 2009 - 12:32 PM

Eroare n-am la bord,am scos buji,controlat ,sterse puse la loc,nu am vazut sa fie oxidata vreo fisa.Acum am sa merg pe directia bujii,sa le pun noi noute si apoi tester daca nu se rezolva,faza e ca nu prea am bani si trebuie sa stau un pic cu ea pe dreapta!

This post has been edited by roby_lup: 10 May 2009 - 12:33 PM

"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#19 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 10 May 2009 - 07:24 PM

scoate busonul de la rezervor si vezi daca cind il scoti este presiune/vacum..
daca da (suiera, fisie ceva pe acolo) mergi fara buson putin si vezi cum se comporta
" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#20 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 10 May 2009 - 10:25 PM

O sa vad maine si o sa incerc si chestia asta.Mersi
"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#21 User is offline   adriandoru 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 433
  • Joined: 19-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Locatie: Dr.taberei
  • Marca: Fiat
  • Model: Albea 1.2 16v + GPL
  • An: 2007

Posted 11 May 2009 - 07:00 PM

Am si eu o problema la motorul de 1.2 16v,in timpul acceleratiei dupa 3500 de rpm incepe sa piarda din putere (ca si cum cineva pune frana) pierde putin apoi isi revine si tot asa.Senzatia e destul de nasoala mi-e si frica sa intru in vre-o depasire ca poate tocmai atunci incepe.
Prima oara cand mi-a facut am scos borna de la baterie si vreo 2 zile parea ca si-a revenit
multumesc pentru eventualele raspunsuri;sonda lamda nu e si nici vreo eroare electronica(am pus-o pe calculator de diagnoza)
Pleaca odata din Ghencea
Free Steaua
0

#22 User is offline   fiatUNOd 

  • membru pasionat FIAT
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 646
  • Joined: 03-May 08
  • Gender:Male
  • Location:tg mures
  • Locatie: Tg Mures
  • Marca: FIAT
  • Model: UNO D & PUNTO 1.2 8V& 1.2 16V
  • An: 1985

Posted 12 May 2009 - 07:42 AM

Vezi postareaadriandoru, la May 11 2009, 08:00 PM, a spus:

... o problema la motorul de 1.2 16v,...

cere refacerea testarii cu examinerul in mers/pe traseu, astfel incit sa se poata compara la momentul respectiv al "innecarii" valorile date de injectie, amestec combustibil, date sonda lambda comparativ cu cele standard.

:offtopic:
supararea mea personala legata de 70% din participantii la discutiile de pe acest forum este ca nu posteaza dupa remedierea problemei, cauza reala constatata.
si o propunere/sugestie: una este sa dai solutii pe baza unor informatii mai mult sau mai putin complecte primite in forma scrisa, si alta e sa "vezi" problema.
Va recomand cu caldura ca la intilnirile locale, pe linga cafeaua/berea aferenta sa incercati sa faci si mici sedinte tehnice, astfel incit sa va puteti ajuta membrii din zona.
Si acum imi stau pe creier fisele colegului de mai sus pe care a dat niste bani,( desi tot la aprindere ramin ca problema acolo) si care se putea verifica cu putin ajutor din partea unui forumist local prin "imprumut"..
" Ori sa sa revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc ! dar atunci sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele esentiale ! ILC "
0

#23 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 12 May 2009 - 11:35 AM

Vezi postareafiatUNOd, la May 12 2009, 04:42 AM, a spus:

Si acum imi stau pe creier fisele colegului de mai sus pe care a dat niste bani,( desi tot la aprindere ramin ca problema acolo) si care se putea verifica cu putin ajutor din partea unui forumist local prin "imprumut"..

Faza ca am facut schimb cu un coleg forumist,si la senzori si analizat motor de el si nu a ajuns la o concluzie,si el se pricepe nu chiar ca mine,faza care ma omoara ca merge f rotund la relantee.O sa fac o diagnosticare si o sa revin,daca nu imi apare nimic nu stiu ce sa fac.
"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#24 User is offline   danna 

  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 28-April 09
  • Locatie: bucuresti
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto 1.2

Posted 14 May 2009 - 10:59 PM

Nici eu nu am mai venit cu vesti de ceva vreme, desi am deschis acest post. Astazi am reusit sa fac masinuta!! :lavolan: Pana la urma problema a fost de la garnitura de chiuloasa..Dupa o luna de zile in care am testat si schimbat cam tot ce se putea, s-a dovedit a fi aceasta garnitura, desi nu aveam niciun semn ca de acolo ar fi problema.
In caz ca va ajuta, am sa fac o scurta recapitulare a simptomelor pe care le-a avut masina si a incercarilor facute pana la depistarea problemei.

SIMPTOME:
-trepidatie usoara la relanti, nesemnificativa initial
- accentuarea trepidatiei dupa cateva zile si mersul in 3, la relanti apoi si in viteza. (nu pot sa semnalez o diferenta: facea si la rece si la cald)
- niciun martor aprins pe bord
- la evacuare tragea inapoi mana, semn ca ar fi supapele
- apar probleme si la sistemul de racire: pierdere inexplicabila apa, ventilatorul intra imediat, fiert apa.
- nu au existat zgomote accentuate la motor, fum negru doar o singura data a scos..


SOLUTIILE PAS CU PAS:
1. Verificat fise, bujii, injectoare. Fisa unu parea cu probleme- am schimbat-o.
2. Curatat injectoarele ultrasunete-testate si functionau perfect. Masina mergea tot in 3.
3. Tester: singura eroare si problema depistata - "supapa cilindrul 1 blocata". Dupa stergerea erorii, masina si-a revenit...pentru o jumatate de zi.
4. Verfificat din nou injectoarele (ca na, poate acum chiar s-au infundat) de data asta "mecanic"...aruncau benzina perfect. Deci, masina facea in continuare la fel. Incep problemele la racire. Instalatia de apa parea infundata undeva pe un furtun..
5. Facut aerisirea. S-a remediat problema racirii.. o perioada.
6. Verificat clapeta de acceleratie- era curata. Bobina verificata si ea "traditional"- era functionala.
7. Schimbat bujiile. Nicio schimbare. Concluziile duceau intr-o singura directie: supape, segmenti,chiuloasa.
8. Verificat compresia motorului: 13,5; 12,8, .... valorii mai bune si decat in cartea masinii :)) deci, ajung iar de unde am plecat. :wallbanger: Incep din nou problemele la racire. Se intampla un fenomen ciudat- la intrarea in functiune a ventilatorului, motorul incepe sa merga normal. Odata cu oprirea lui, masina tot in 3. Mecanicul imi recomanda: desfacem motorul. La desfacere ce sa vezi..supape perfecte, garnitura de chiuloasa parea si ea fara probleme, segmentii si ei ok. Demontarea a atras de la sine schimbarea garniturilor..
9. Schimbat: termostat (pt racire), garnitura de chiuloasa, garnitura de capac....si nu mai stiu ce.
Ii dau cheie fara nicio speranta, cu gandul sa o duc in parcare si sa o las acolo pana imi revin cu bugetul dat serios peste cap. Surpriza: masina merge perfect! Concluzia: garnitura de chiuloasa.


In speranta ca experienta mea va e de folos (desi nu va doresc sa aveti nevoie de asa ceva!) va multumesc tuturor pentru sfaturi! :happywave:
0

#25 User is offline   Cip 

  • FIAT advisor
  • PipPipPipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 2,829
  • Joined: 13-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Locatie: Bucuresti
  • Marca: FIAT
  • Model: Albea 1.4
  • An: 2006

Posted 15 May 2009 - 09:35 AM

Solutia problemei este intotdeauna ultima la care te-ai gandit! Semneaza, acelasi Murphy!
0

#26 User is offline   jim30 

  • Membru interesat
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 217
  • Joined: 20-December 06
  • Gender:Male
  • Locatie: CT
  • Marca: Fiat
  • Model: Punto 1.3 Mjet
  • An: 2005

Posted 17 May 2009 - 11:10 AM

De cand am avut Dacie, tin minte un lucru : cand creste brusc temperatura,dispare apa din borcan dar nu se observa scurgeri in jurul motorului, acompaniate cu simptome de genul pierderii puterii,mers in 3, samd, direct la garnitura de chiuloasa te duci .
0

#27 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 25 May 2009 - 04:38 PM

Bine vam regasit!Eu mi-am rezolvat problema schimband fisele si bujiile!Sfatul meu nu puneti ieftineli pe masina ca nu osa va ajute cu nimic! :banana: eu am rezolvat-o!succes!
"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#28 User is offline   pinball27 

  • Membru interesat
  • PipPip
  • Group: Members
  • Posts: 250
  • Joined: 20-May 08
  • Gender:Male
  • Location:vs
  • Locatie: vaslui
  • Marca: fiat
  • Model: punto 1.2 8v
  • An: 2001

Posted 25 May 2009 - 07:50 PM

Bine ca s-a rezolvat . Dar nu aveai fisele noi?
0

#29 User is offline   robylup 

  • Membru al Asociatiei ClubFiat Romania
  • PipPipPipPipPip
  • View gallery
  • Group: Moderators
  • Posts: 3,764
  • Joined: 08-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Orasul celor 7 coline
  • Locatie: acasa
  • Marca: FIAT
  • Model: Punto Sx , Pegasso Gtr50 6 caluti chinezesti:)
  • An: 2002

Posted 25 May 2009 - 10:09 PM

ba da fisele erau noi si atunci cand ai venit tu,dar pana la urma bujiile erau,mersi din nou!
"My Punto is terrible. I hate it. It is always going wrong. So I shall buy another." Jeremy Clarkson - Top gear
Posted Image
Link-uri Utile Pt Cei Ce Zic Ca " Nu Gasesc " Dar Ei Nu Se Obosesc Sa Caute
Link-uri Catre Topicele Cu Problemele Cele Mai Des Intalnite La Punto
0

#30 User is offline   adriandoru 

  • membru aventurier
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • Posts: 433
  • Joined: 19-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Locatie: Dr.taberei
  • Marca: Fiat
  • Model: Albea 1.2 16v + GPL
  • An: 2007

Posted 23 June 2009 - 03:47 PM

La mine problema era de la calculatorul instalatiei de GPL oprea alimentarea cu benzina (dadea o eroare de amestec combustibil)
Pleaca odata din Ghencea
Free Steaua
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


Anunturi Gratuite Online